مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان: کلید واژه اصلی آموزش و پرورش دانش‌آموز است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان مهمترین وظیفه آموزش و پرورش را تربیت دانش آموز دانا خواند.

کد مطلب: ۷۰۶۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، محمد تقی زاده در گردهمایی معلمان حق التدریس ناحیه ۴ اهواز اظهار کرد: توجه به مدارس دخترانه و تحصیل دانش‌آموزان دختر خوزستانی از مهمترین اولویت‌های مجموعه تعلیم و تربیت استان است.

وی با بیان اینکه شاخص کتابخوانی در سراسر کشور افت بسیار زیادی داشته است، خاطرنشان کرد: شاخص کتابخوانی ۱۲ و نیم درصد نسبت به سال گذشته در کشور کاهش داشته است. این آمار زیبنده جامعه ایرانی نیست. معلمان به عنوان طلایه‌داران فرهنگ باید تلاش کنند فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان گسترش یابد.

تقی زاده همچنین گفت: اجباری کردن دوره پیش دبستانی در خوزستان نقش مهمی در ایجاد تحول آموزشی و پرورشی در مجموعه آموزش و پرورش استان داشت به گونه‌ای که جذب 4 هزار معلم حق التدریس از برکات این طرح جامع در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان مهمترین رسالت آموزش و پرورش را تربیت نیروی انسانی توانمند دانست و گفت: مهمترین سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش دانش آموز است. با داشتن برنامه علمی و نیروی انسانی کارآمد می توان شاهد شکوفایی استعداد دانش آموزان خوزستانی بود.

وی در ادامه تاکید کرد: معلمان نقش بالایی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان دارند. نوع برخورد و رفتار معلم تعیین کننده سرنوشت دانش آموز در آینده خواهد بود. به همین دلیل معلمان باید تلاش کنند در برخوردها و کنش‌های خود با دانش آموزان بر اساس آموزه های دینی عمل کنند.

تقی زاده با بیان اینکه تربیت نسلی دارای اعتماد به نفس مهمترین شاخصه جامعه پیشرو است توضیح داد: معلمان می توانند با استفاده از روش های نوین و بهره گیری از اصول علمی روانشناسی کودک در شکل گیری شخصیت دانش آموز تاثیر گذار باشند.

وی اضافه کرد: تربیت نسلی پیشرو، توانمند و تاثیرگذار تنها با داشتن معلمانی فداکار و ایثارگر محقق خواهد شد.

تقی زاده در ادامه با اشاره به لزوم آموزش مهارت های زندگی اجتماعی به دانش آموزان تصریح کرد: برقراری ارتباط موثر، توانایی کار در گروه و اعتماد به همنوع از جمله مهمترین مهارت هایی است که معلمان باید تلاش کنند در دانش آموزان نهادینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: تربیت دانش آموز دانا باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و زمینه ساز رشد شاخص های اقتصادی فرهنگی اجتماعی در جامعه می شود و این مهم تنها با داشتن نیروی انسانی توانمند محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار