فرماندار ابهر:

دهیاران در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی روستاها نقش موثری دارند

زنجان (پانا) - فرماندار شهرستان ابهر نقش دهیاران را در توسعه بخش روستایی و رونق اقتصادی این مناطق بسیار موثر دانست و تاکید کرد: دهیاران می توانند زمینه توسعه گردشگری را در روستا فراهم کنند تا با سرمایه گذاری در بخش گردشگری روستایی شاهد رونق اقتصادی در این مناطق باشیم.

کد مطلب: ۷۰۵۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد

علی حیدری در جلسه بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه بخش روستایی شهرستان ابهر که با حضور دکتر جندقیان معاون امور دهياری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهياری‌های وزارت كشور و مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیتهای بالای شهرستان ابهر اظهار کرد: ما با همکاری همه جانبه و استفاده از توانمندی های بومی می توانیم رشد قابل قبولی در راستای توسعه روستاهای شهرستان و استان داشته باشیم.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری به ویژه در مناطق روستایی افزود: گردشگری می تواند سهم قابل توجهی ازایجاد اشتغال را داشته باشد و با توجه به ظرفیت های روستاهای شهرستان ابهر، قطعا سرمایه گذاری در این بخش سود آور خواهد بود و ابهر می تواند در این زمینه الگوی مناسبی برای سایر روستاها و شهرستان ها باشد.
حیدری با یادآوری برگزاری جشنواره انگور طی شهریور ماه سال جاری در شهرستان ابهر ، گفت: استعدادهای کم نظیری در جشنواره انگور کشف شد که باید با برنامه ریزی منسجم و حمایت ویژه از این استعداد ها در راستای توسعه گردشگری شهرستان ابهر استفاده شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان ابهر ادامه داد: در سال آینده باید با برنامه ریزی مناسب، می توان امکانات و خدمات رفاهی را گسترش داد و زمینه حضور گردشگران در جشنواره فرا استانی انگور در ابهر را فراهم کرد.
وی به تخصیص اعتبارات روستایی اشاره و خاطر نشان کرد : اگرچه شهرستان ابهر به عنوان شهرستان توسعه یافته قلمداد می شود ولی چون جمعیت روستایی این شهرستان نیز نسبت به جمعیت شهری آن از نسبت کمتری برخوردار است لذا افزایش سهم اعتبارت این شهرستان نیازمند مساعدت بیشتری است.
در پایان فرماندار شهرستان ابهر تلاش و همراهی همه دستگاه ها را برای توسعه حوزه روستایی شهرستان ابهر خواستار شد و گفت: باید با تلاش و برنامه ریزی ، در جهت توسعه و رشد مناطق روستایی اهتمام جدی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار