حسینی مقدم: کمبود نیروی انسانی چالش پایه دوازدهم است

مشهد (پانا) - دوره آموزشی ضمن خدمت «تحلیل محتوای رسانه‌های آموزشی» ویژه کارشناس مسئولان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۵۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
حسینی مقدم مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش در جمع کارشناس مسئولان آموزش های فنی و حرفه ای سراسر کشور عنوان کرد: هدف از استقرار پایه دوازهم به عنوان یکی از دغدغه های اصلی آموزش و پرورش رساندن دانش آموزان به تعالی است که من امیدوارم در اینگونه جمع ها در جهت رسیدن به این هدف گام برداریم.
وی ادامه داد: در این مسیر با چالش های متعددی روبه رو هستیم اما اگر بناباشد تمام این چالش ها را ناشی ازعوامل بیرونی بدانیم قطعا در حل این چالش ها موفق نخواهیم بود.
حسینی مقدم با اشاره به اینکه سال سختی پیش روی آموزش و پرورش است افزود: استقرار پایه دوازدهم در واقع به این معنی است که یک پایه به شاخه فنی و حرفه ای اضافه می شود و از همین روی کار سختی پیش روی آموزش و پرورش است و البته این نکته نیز نباید مغفول بماند که استقرار کامل نظام آموزشی حداقل به سه یا چهار سال زمان نیاز دارد.
مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح برنامه های این دفتر برای استقرار پایه دوازدهم تصریح کرد:در بحث استقرار پایه دوازدهم نظام جامع آموزش های فنی و حرفه ای یک برنامه پنج ساله تدوین کرده است و اگر بخواهیم به چشم انداز ترسیم شده در اسناد بالادستی در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای دست یابیم باید ملزم به اجرای این برنامه ها باشیم.
وی همچنین در پایان مهم ترین چالش استقرار پایه دوازدهم را کمبود نیروی انسانی خواند و خاطر نشان کرد:در حال حاضر 37 هزار هنر آموز در دو پایه در سطح کشور داریم به این معنی که در هر پایه 18 هزار هنر آموز داریم و اکنون که یک پایه اضافه می شود نیاز به 18 هزار و پانصد نیروی انسانی در حوزه کار دانش و فنی و حرفه ای داریم که البته این به فرض تامین نیاز به کلاس ها،امکانات و تجهیزات است که خود از چالش های اصلی محسوب می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار