مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

آموزش و پرورش استان اردبیل در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش استان اردبیل در حوزه کیفیت‌بخشی به نظام آموزشی و پرورشی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و به همراه سه استان دیگر در حوزه شوراهای آموزش و پرورش جزوء استان‌های برتر کشور بوده است

کد مطلب: ۷۰۵۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد

احمد ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بیله‌سوار با تبریک هفته شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش استان اردبیل در حوزه کیفیت‌بخشی به نظام آموزشی و پرورشی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و به همراه سه استان دیگر در حوزه شوراهای آموزش و پرورش جزوء استانه‌ای برتر کشور بوده است .

وی افزود: آموزش و پرورش استان اردبیل در حوزه نوآوری آموزشی رتبه دوم و در حوزه آزمون نهایی رتبه سوم کشوری را در بین استان‌های کشور کسب کرده است و قبولی در دروس پایه سوم متوسطه و آزمون نهایی 25 درصد رشد داشته است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 50 درصد دانش آموزان سال آخر متوسطه وارد دانشگاه‌های دولتی شده‌اند و 1470 دانش‌آموز سال آخر متوسطه در استان در امتحان نهایی متوسطه معدل بالای 17 را کسب کرده‌اند و از این میزان 30 دانش‌آموز سال آخر متوسطه نیز نمره معدل 20 را کسب کرده‌اند .

ناصری با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز رفاهی فرهنگیان در اولویت است گفت: قرار است در شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار زمینه احداث این مراکز فراهم آید و همچنین سهم آموزش و پرورش شهرستان بیله‌سوار از تجهیزات هنرستان و وسایل ورزشی و آزمایشگاهی افزایش خواهد یافت .

وی با اشاره به اینکه 232هزار دانش‌آموز در سطح شهرستان تحصیل می‌کنند افزود: بیش از 38 هزارو 800نفر از دانش‌آموزان استان که بالغ بر 16درصد کل دانش‌آموزان استان را تشکیل می‌دهد در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل در سال گذشته در جایگاه مناسب کنکوری بود عنوان کرد: اردبیل در کنار ۱۲ استان دیگر توانست یکی از رتبه‌های تک‌رقمی کنکور را از آن خود کند .

ناصری با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورش بیله‌سوار و پارس‌آباد نقش موثری در کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان داشته‌اند اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش شهرستان بیله‌سوار رتبه برتر را در بین شهرستان‌های استان اردبیل مشترکا با شهرستان پارس‌آباد کسب کرده است .

وی هوشمندسازی و توجه به توسعه تربیتی و همکاری اولیاء را با نهاد آموزش و پرورش ضروری عنوان کرد و گفت: هدف از هوشمندسازی مدارس، بهبود فرآیند یادگیری است که کار تدریس را برای معلمان و یادگیری را برای فراگیران آسان می‌کند و موجب افزایش بهره‌وری می‌گردد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: تعداد 23 سالن ورزشی در سطح استان در حال احداث است که تا پایان سال 97 تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید همچنین ایجاد اردوپاه و مرکز رفاهی نیز در کنار پژوهش‌سرا برای شهرستان‌ها ایجاد خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار