ایجاد باغ موزه از تاثیرگزارترین اقدامات در انتقال فرهنگ دفاع مقدس است

معاون امور عمرانی استاندار ایلام، گفت: ایجاد باغ موزه ها در سراسر کشور توانسته در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید تاثیر به سزایی داشته و باید این مکان در استان نیز راه اندازی شود.

کد مطلب: ۷۰۵۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، احمد کرمی، در جلسه تعیین تکلیف احداث باغ موزه دفاع مقدس استان، اظهار کرد: نزدیک به ۳۰ سال از پایان جنگ گذشته ولی به دلیل حجم خرابی ها و برنامه های صورت گرفته برای بازسازی نقاط و شهرها و روستاهای آسیب دیده آنطور که باید نتوانسته ایم سهم استان را در قبال این حماسه بزرگ ایفا کنیم.

وی، افزود: بسیاری از مردم کشور از نقش ایلامی ها در دوران جنگ آگاهی ندارند ضمن اینکه حتی نسل های جدید استان نیز آنگونه که باید از رشادت های پدران خود در آن دوران سراسر افتخار اطلاعی کسب نکرده اند.

معاون عمرانی استاندار ایلام با انتقاد از برنامه ریزی نامناسب و اهتمام نداشتن برخی ارگان ها در این زمینه خواستار در اولویت قرار گرفتن توجه به زیرساخت های فرهنگ ایثار و شهادت در استان شد تا بتوانیم جایگاه استان را که شایسته مردم این دیار است بدست آوریم.

کرمی، ایجاد باغ موزه های دفاع مقدس را در این زمینه حائز اهمیت دانست و گفت: بسیاری از استان ها که درگیری مستقیم با جنگ نداشتند هم اکنون این موزه ها را ایجاد کرده اند ولی ایلام همچنان از این امکان بی بهره است.

وی، بر لزوم تسریع در ایجاد این مکان تاکید کرد و گفت: این باغ موزه در کنار تداعی دوران دفاع مقدس باید به مکانی برای جذب گردشگر تبدیل شود.

معاون استاندار ایلام، تصریح کرد: ۲ هکتار زمین در منطقه جنگلی چقاسبز برای احداث این باغ موزه مهیا شده و امکان توسعه ان تا ۴ هکتار نیز وجود دارد.

گفتنی است، استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۳۳۲ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار