رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

۳ درصد از خودروهای سواری در فصل سرما در آلودگی هوای تهران سهم دارند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تنها سه درصد از خودروهای سواری در فصل سرما در آلودگی هوای تهران سهم دارند و در حال حاضر از سوی استانداری تهران از تردد کامیون‌های فرسوده در سطح شهر جلوگیری می‌شود.

کد مطلب: ۷۰۴۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، نشست کارگروه کاهش آلودگی هواری استان تهران با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار تهران برگزار شد.

عیسی کلانتری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: بیش از دوسوم آلودگی هوای تهران در فصل سرما ناشی از اتومبیل‌ها و خودروهای گازوییلی است که عمدتاً فرسوده هستند و تنها راه جلوگیری از آلودگی هوای تهران در فصل سرما نوسازی و از رده خارج‌کردن ۶۵ هزار خودروی فرسوده است.

وی افزود: تنها سه درصد از خودروهای سواری در فصل سرما در آلودگی هوای تهران سهم دارند و در حال حاضر از سوی استانداری تهران از تردد کامیون‌های فرسوده در سطح شهر جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه دولت درصدد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است، ادامه داد: در این بخش امکانات دولت محدود و نیاز به همکاری شهرداری و بخش خصوصی است.

کلانتری با اشاره به اینکه کارخانه‌ها در استان تهران ۱۹ تا ۲۰ درصد در آلودگی هوا سهم دارند، اظهار داشت: با اجرای قانون هوای پاک از تولید خودروهای غیراستاندارد جلوگیری می‌شود.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار