سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس

آموزش بیش از 300 صنعتگر در شهرستان فردوس

با همت مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان فردوس، در 10 ماه نخست سال 96 بیش از 300 هنرآموز آموزش های صنایع دستی را فرا گرفتند.

کد مطلب: ۷۰۳۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناازخراسان جنوبی ، اقدس کرمپور سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: این آموزش ها با هدف توانمندسازی زنان روستایی و ایجاد اشتغال در نقاط روستایی و شهری انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد 230 نفر در رشته حوله بافی و در شهرهای فردوس و اسلامیه و روستاهای سرند، گستج، انارستانک، خانیک، باغستان، خانکوک و مهرانکوشک بوده است. تعداد 70 نفر نیز در رشته ای تراش سنگ های قیمتی، چرم دوزی، پته دوزی،کاشی معرق و هم جوشی شیشه آموزش ها و مهارت های لازم لازم را برای ورود به بازار کار فرا گرفتند.

کرمپور گفت: توجه دولت به موضوع اشتغال روستایی و تمرکز اشتغال بر روی صنایع دستی با توجه به درآمد بالا و سرمایه کم از جمله اهداف دولت بوده و امید می رود با ایجاد اشتغال، ضمن کاهش آمار بیکاری بتوان جلوی مهاجرت روستائیان را نیز گرفت.

تشکیل 7 پرونده پشتیبان مشاغل خانگی در فردوس

وی در ادامه گفت: پرونده های پشتیبان مشاغل خانگی در رشته های حوله بافی، پته ، تراش سنگهای قیمتی و چرم دوزی بوده که مجموعا برای 74 نفر نیروی تحت پوشش اشتغال فراهم خواهد شد.

کرمپور افزود: علاوه بر این یک پرونده از پشتیبانها مربوط به سال 95 بدلیل نبود اعتبار در حال حاضر به استان معرفی شده است که با معرفی این پشتیبان نیز تعداد اشتغال افراد تحت پوشش به 90 نفر خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد : از پرونده های تشکیل شده میزان 4پرونده به بانکهای ملی و صادرات جهت اخذ تسهیلات معرفی و تسهیلات خود را دریافت نموده و 4 پرونده دیگر بدلیل کمبود اعتبار در لیست معرفی به بانک قرار داشته تا در ابتدای بهمن ماه و با شناور شدن اعتبارات ، به بانکهای عامل معرفی شوند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی فردوس گفت: در سال 96 میزان تعهد این اداره 66 نفر بوده که این اداره در طی مدت 10 ماه موفق به ثبت اشتغال 81 نفر در سامانه رصد و معادل 122 درصد شده است.

او افزود: از این تعداد 50 نفر در حوزه صنایع دستی، 23 نفر در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری و 8 نفر در حوزه کارگاههای مرمتی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار