سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان :

طرح نذر کتاب در کتابخانه های استان اصفهان اجرا شد

با اجرای طرح نذر کتاب در هفته کتاب ( 24 تا 30 آبان ماه ) با شعار "نذری که خرج تعالی فرهنگ می شود" تعداد 88300 جلد کتاب توسط اولیا و دانش آموزان به کتابخانه های مدارس استان اهدا شد.

کد مطلب: ۷۰۳۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان محمدجواد احمدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام این خبر افزود: طرح نذر کتاب توسط اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل در هفته کتاب پیشنهاد و به مدارس ابلاغ شد.

وی افزود: در این طرح از دانش آموزان عزیز و اولیای محترمشان خواسته شده بود که کتبی را که در منزل مطالعه کرده اند و دیگر نیازی به آن ندارند را به کتابخانه های مدارس اهدا نمایند که آمارهای دریافتی از 28 ناحیه و منطقه حاکی از اهدای 88300 جلد کتاب به 1581 مدرسه می باشد.

سرپرست آموزش و پرورش استان همچنین در خصوص وضعیت کتابخانه های مدارس استان گفت: در سال تحصیلی جاری در مدارس ابتدایی و کتابخانه های کلاسی تعداد دو میلیون و هفتصد و سی و پنج هزار و چهارصدو بیست و شش جلد کتاب وجود دارد که می توان گفت سرانه کتاب در مدارس برای هر دانش آموز ابتدایی 6 جلد می باشد.

وی در ادامه با اشاره با آمار کتابهای موجود در مدارس متوسطه دوره اول و دوم گفت: در حال حاضر در مدارس متوسطه اول تعداد 2329250 جلد کتاب با سرانه هر دانش آموز 12 جلد و در متوسطه دوم تعداد 2104200 جلد کتاب وجود دارد که سرانه هردانش آموز در این دوره 14 جلد می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار