مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل:

جاده های استان اردبیل با وجود بارش برف باز است

اردبیل (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: با وجود بارش برف و بروز کولاک تمام جاده های این استان باز بوده و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

کد مطلب: ۷۰۲۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد

علی رحمتی افزود: ماموران راهداری استان اردبیل از بامداد امروز در جاده های مواصلاتی استان مسقر هستند و اقدام به بازگشایی جاده ها می کنند .
وی با اشاره به اینکه تردد در گردنه های صعب العبور استان نیز امکان پذیر است، اظهار کرد: بیشترین برف در جاده های منتهی به شهرستان گرمی گزارش شده است .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از از رانندگان خواست تا از سفرهای غیرضروری به ویژه با وسایل نقلیه سبک خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر زنجیر چرخ و تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند .
رحمتی با اشاره به اینکه کولاک شدید به همراه برف زاویه دید رانندگان را با مشکل مواجه کرده است، گفت: با تلاش ماموران راهداری تا این زمان راه های اصلی استان اردبیل باز هستند و گذر وسایل نقلیه فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: بعد از راههای اصلی استان ماموران راهداری شروع به باز کردن راههای روستایی بسته شده در بارش اخیر برف خواهند کرد .
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز گفت: تمامی مقاطع تحصیلی سری بعد از ظهر اردبیل و هیر امروز دوشنبه تعطیل است .
احمد ناصری افزود: در پی بارش سنگین برف و برودت هوا امروز مدارس سری بعد از ظهر همه مقاطع تحصیلی شهری و روستایی در شهرهای اردبیل و هیر تعطیل است .
وی اظهار کرد: در مشگین شهر و گرمی در مدارس شهری پیش دبستانی و ابتدایی و در روستاها همه مقاطع تحصیلی سری بعد از ظهر تعطیل می باشد .
وی بیان کرد: همچنین در پارس آباد و جعفر آباد در مدارس شهری و روستایی فقط پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل است .
به گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل هم اکنون بارش برف در بسیاری از مناطق استان ادامه دارد و امروز بر گستره و شدت ناپایداری های جوی افزوده می شود .
اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز به ساکنان این استان درباره کاهش محسوس دما ، لغزندگی سطح گذرگاهها و کاهش دید افقی در جاده های این استان در این مدت هشدار داده است .
گفتنی است:اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار