بهره برداري از 3 طرح عمراني حمل و نقل جاده ای در فارس

شیراز ( پانا) - مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس از بهره برداري از 3 طرح عمراني حمل و نقل جاده اي فارس در دهه فجر سال جاري خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۲۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد

همزمان با فرا رسيدن ايام ا... دهه مبارك فجر، در سال جاري 6 طرح عمراني راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس شامل 3 طرح آغاز عمليات اجرايي (كلنگ زني) و 3 طرح عمراني به بهره برداري مي رسد.

عليرضا سياهپور در جلسه هماهنگي و برنامه ريزي آغاز عمليات اجرائي و بهره برداري از طرح هاي عمراني اين اداره كل به مناسبت فرا رسيدن دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامي ايران گفت: بهره برداري رسمي از دو مجتمع خدماتي - رفاهي بين راهي در محور پرتردد جهرم - لار هر يك به طور جداگانه با سرمايه گذاري بخش خصوصي به مبلغ 25 هزار ميليون ريال (مجموعاً 5هزار ميليون ريال) كه بر اساس آن براي بيش از 50 نفر ايجاد اشتغال مستقيم و غير مستقيم خواهد داشت.

وی هدف از اجرای این طرح ها را ارتقاء سطح خدمات منسجم و متمركز به مسافران و رانندگان دانست و افزود: تأسيسات مختلفي شامل: جايگاه سوخت دو منظوره (بنزين و گازوئيل) ، غرفه تجاري، نمازخانه و سرويس هاي بهداشتي، فضاي سبز و مكان بازي كودكان، توقف گاههاي وسائط نقليه سبك و سنگين و راه دسترسي پيش بيني شده است.

سياهپور همچنين افزود: اين مجتمع هاي خدماتي رفاهي ظرف مدت 2سال در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري در سال اقتصاد مقاومتي (اقدام و عمل و توليد و اشتغال) و دولت خدمتگذار تدبير و اميد احداث شده و در راستاي حمايت از سرمايه گذاران و مجريان اين طرح مبلغ 6 هزار ميليون ريال(معادل600 ميليون تومان) از سوي اين اداره كل هزينه راه هاي دسترسي (رمپ هاي ورودي و خروجي) آنان شده است.

وی با اشاره به اين كه با بهره برداري از اين دو مجتمع تعداد مجتمع هاي خدماتي رفاهي بين راهي استان به 38 باب خواهد رسيد، افزود: پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري تعداد 3 مجتمع ديگر آماده بهره برداري شود، ضمن آنكه از تعداد 126 موافقت اصولي صادر شده اين اداره كل به متقاضيان، تعداد 21 مجتمع در حال احداث و روند پيشرفت فيزيكي 30 الي 70درصد مي باشد.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس در ادامه به ديگر طرح هاي عمراني (آغاز عمليات اجرايي و افتتاح) اين اداره كل اشاره كرد و افزود: پاسگاه پليس راه نورآباد(ممسني) واقع در محور نورآباد - قائميه با هدف كنترل و نظارت بهينه بر تردد وسائط نقليه و افزايش سطح ايمني و ترافيك با رويكرد جدي به كاهش تصادفات و تلفات جاني ناشي از آن ظرف مدت يكسال با اعتباري بالغ بر 25 هزار ميليون ريال توسط اين اداره كل احداث گرديده است.

سياهپور اضافه كرد: با توجه به ضرورت نوسازي و اجراي تعميرات اساسي در سه پاسگاه پليس راه شيراز - سپيدان، شيراز-فسا و كازرون با پيگيري هاي مداوم تصميم به احداث ساختمان هاي جديد اين پاسگاه ها گرديده كه با اعتبار پيش بيني شده 67هزار ميليون ريال(مجموع) در ايام دهه فجر كلنگ زني و وارد مرحله اجرايي عمليات احداث ظرف مدت يكسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار