کارگاه آموزشی طرح ملی نماد در شهر قدس برگزار شد

شهرقدس (پانا) - کارگاه آموزشی طرح ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ) در سالن شهید دهنو شهرستان قدس بر گزار شد .

کد مطلب: ۷۰۲۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، کارگاه آموزشی طرح ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ) با حضور دکتر هادی صفری مشاور و مدرس آموزش خانواده ، مدیران ، معاونین و آموزگاران مدارس ابتدایی مجری طرح و با هدف معرفی و آموزش سامانه نماد برای مدارس شامل این طرح در سالن شهید دهنو اداره آموزش وپرورش شهرستان قدس برگزار گردید .

محمد رضا بهمنش مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس در خصوص این طرح گفت : با توجه به این که مدرسه در رشد و پرورش شخصیت کودکان ، کانون توجه پیشگیری رشد مدار است آگاهی بخشی در این طرح در سه حیطه ،خانواده ،دانش آموزان و مربیان متمرکز می شود و در هر مدرسه کارگاه های آموزشی مختلفی برای این سه گروه در نظر گرفته می شود .

وی همچنین اظهار کرد : پیشگیری از رفتار های پرخطر ، آسیب های اجتماعی و بزهکاری ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب پذیر، طراحی و توسعه مداخله های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از برنامه های طرح نماد می باشد.

بهمنش گفت : روش به کار گرفته شده در این طرح مبتنی بر پیشگیری رشد مدار می باشد که در این نوع پیشگیری تلاش می شود با مداخله سریع و زودرس وقتی کودکی قصد بروزرفتار بزهکارانه را دارد از مزمن شدن آن و احتمال بزهکاری در آینده جلوگیری شود .

لازم به ذکر است 6 مدرسه در شهرستان قدس به صورت پایلوت در طرح ملی نماد شرکت نموده اند.

/ خبرنگار: شایان میدانی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار