میدان امام(ره) همدان، صاحب سایت موزه می شود

همدان (پانا) - رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل وترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: بعد از کشف اشیا تاریخی و باستانی در حفاری‌های میدان امام (ره)، مسئله نصب نماد حل و در آخرین تصمیم اجرای سایت موزه نهایی شده است.

کد مطلب: ۷۰۲۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد

کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل وترافیک و محیط زیست شورا را به عنوان سیاست ‌ گذار عالیه شهرداری دانست و اظهار کرد: شهرداری سیاست ‌ ها را به ویژه در حوزه خدمات شهری دنبال می ‌ کند که نمونه بارز آن در سیاست ‌ گذاری اجرای پیاده ‌ راه اکباتان است.

وی با بیان اینکه هر کمیسیون در شورای اسلامی شهر وظیفه ‌ ای را در سیاست ‌ گذاری ‌ ها به عهده دارد، گفت: آنچه مسلم است شهر همدان نیازمند نمادها و الگوهای جدید با رویکرد مذهبی، ملی و شاخص ‌ های متفاوت است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بیان کرد: امروزه مجسمه ‌ سازی نه به عنوان تزئین شهری بلکه به مثابه ضرورتی ناگزیر در ارتقا و بهبود کیفیت بصری محیط در سیما و منظر مد نظر قرار می ‌ گیرد.

وی با اشاره به کارگیری چند مجسمه فاخر در پیاده ‌ راه بوعلی و ایجاد جذابیت برای عابران و گردشگران، افزود: طول مسافت پیاده ‌ راه با به کارگیری این جاذبه ‌ ها برای گردشگران کمتر می ‌ شود.

وی خواستار تلاش در بهبود عملکرد شهرها شد و یادآورشد: با توجه به تأثیر شگرف محیط زندگی بر روان و فعالیت انسان و اهمیت نیاز به انسانی کردن هر چه بیشتر سیمای فضای زندگی در راستای بهبود چهره شهرها، همزمان با بهبود عملکرد شهرها در جهت انسان ‌ محور کردن زندگی شهری ضروری است.

گردان با بیان اینکه امروزه در جهان از سازه ‌ های مصنوعی به عنوان جاذبه ‌ های گردشگری استفاده می ‌ کنند، ادامه داد: جاذبه ‌ های گردشگری خوبی داریم که باید تلفیقی از جاذبه ‌ های طبیعی و مصنوعی برای جذب گردشگر داشته باشیم.

وی با اشاره به فراخوان طراحی نماد و مبلمان شهری پیاده ‌ راه میدان امام(ره) و اکباتان، خاطرنشان کرد: بعد از کشف اشیا تاریخی و باستانی در حفاری میدان امام(ره)، مسئله نماد پیاده ‌ راه میدان امام(ره) حل و در آخرین تصمیم اجرای سایت موزه در این میدان نهایی شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه با اجرای سایت موزه اما و اگرها در مورد میدان امام(ره) از بین رفته است، اظهار کرد: در مورد پیاده ‌ راه اکباتان نیز رویکرد شورا را از طریق کمیسیون به معاونت خدمات شهری اعلام کردیم که نمادها با توجه به بافت ساخته می ‌ شود.

گردان با بیان اینکه بحث کمیسیون در رابطه با پیاده ‌ راه میدان امام(ره) و اکباتان امروز نهایی می ‌ شود، گفت: باید از امروز به دنبال ساخت نمادها و مسائل مربوط در این دو پیاده ‌ راه باشند.

وی اجرای فراخوان در ایجاد نماد و مبلمان شهری را نشان ‌ دهنده کنار گذاشتن رویکرد سلیقه ‌ ای و به کارگیری رویکرد علمی دانست و بیان کرد: مسائل جانبی به مرور رفع می ‌ شود چراکه تجربه اجرای پیاده ‌ راه بوعلی را داریم و در پیاده ‌ راه اکباتان باید جاذبه ‌ های بهتری ایجاد شود و گردشگران را جذب کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به میزان پیشرفت کار در پروژه پیاده ‌ راه ‌ سازی، افزود: اجرای پیاده ‌ راه اکباتان با 85 درصد و میدان امام(ره) با 82 درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است.

گردان در ادامه با اشاره به مشکل دسترسی آهن ‌ فروشان در پیاده ‌ راه اکباتان و رفع این مشکل، یادآور شد: در صورت عدم رفع این مشکل تنها نیمی از اکباتان پیاده ‌ راه می ‌ شد که راه دسترسی آهن ‌ فروشان با کمک میراث فرهنگی و شهرداری حل شد.

وی با بیان اینکه آهن ‌ فروشان جزء مشاغل آلاینده محسوب می ‌ شوند، خاطرنشان کرد: با این وجود مشکل پیش ‌ آمده برای آنها رفع شد اما باید برای انتقال به مجتمع ‌ های پیش ‌ بینی شده، آنها نیز اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار