رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

حقوق عشایر در طرح شبکه گذاری زمین ها ی کشاورزی پایاب سد خدا آفرین احقاق می شود

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با ساماندهی اراضی پایاب سد خدا آفرین حقوق عشایر مغان در طرح شبکه گذاری این زمین ها احقاق می شود.

کد مطلب: ۷۰۲۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

عدیل سروی در نشستی با سران طوایف عشایر پارس آباد مغان افزود: نگرانی های عشایر مغان قابل احترام است و تمام دستگاه های مسئول باید برای رفع آن تلاش کنند .
وی گفت: جلسات زیادی برای حل و فصل و ساماندهی زمین های پایاب سد خدا آفرین برگزار شده و اجازه نمی دهیم حق و حقوق کسی پایمال شود .
به گفته سروی ، بررسی ساماندهی و واگذاری اراضی در سه مرحله انجام می شود ، اول کمیته پالایشی اعم از 6 اداره مرتبط و مسئول تشکیل دادیم و بعد کمیته سه نفره برای بررسی مجدد نظرات کمیته پالایش در نهایت کمیته هفت نفره واگذاری را انجام می دهد و سامانه های عرفی عشایر همچنان پابرجاست .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بزرگترین شبکه آبیاری سد خدآفرین در شمالغرب کشور در استان اردبیل و پارس آباد مغان با اجازه مقام معظم رهبری با اعتبارات صندوق توسعه ملی اتفاق افتاده که 22 هزار هکتار از 37 هزار هکتار اراضی پایاب به دستگاه سنتر پیووت مجهز می شود .
سروی گفت: این طرح جز 3 طرح بزرگ و مدرن شبکه آبی - خاکی در جهان است و از لحاظ اینکه یک هزار و 300 دستگاه سنتر پیووت وصل می شود در خاورمیانه بی نظیر است .
وی همچنین با قدردانی از پیگیری های نماینده پارس آباد مغان تشریح کرد: اولویت سرمایه گذاری با سرمایه گذاران منطقه است و 95 درصد افراد شاغل در پایاب خدا آفرین بومی هستند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: تاکنون برای هیچ سرمایه گذار خارج و داخل استان زمین واگذار نشده و از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی دعوت می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار