مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی

دآرالقران‌ها و نمازخانه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان نقش محوری دارند

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی صبح امروز در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز دستگاه تعلیم وتربیت استان در سالن اجلاس تالار معلم تبریز گفت: گسترش دآرالقران ها و نمازخانه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس نقش محوری دارند.

کد مطلب: ۷۰۱۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی گفت: این جلسات طبق دستورالعمل وزارتی هر دو ماه یک‌بار در راستای ترویج فرهنگی قرآنی تشکیل شود .

مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی خواستار احاطه کامل بر نقاط ضعف و قوت مجموعه شد و افزود: رویکرد ما تقویت حوزه پرورشی و تربیتی دانش آموزان بوده و در این راستا تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وی با اشاره به شعار مدرسه کانون آموختن خلاق و زیستن با اخلاق گفت: مدرسه محور نمودن فعالیت قرآنی و پرورشی اساس کار مجموعه معاونت پرورشی قرار گیرد.

پاشایی همچنین اضافه کرد: براساس ارزیابی صورت گرفته در سال 95، آموزش وپرورش استان رتبه اول را در فرهنگ سازی برای نماز و تعالی آن دربین دستگاههای اجرایی آذربایجانشرقی کسب کرد.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی همچنین از دست‌اندرکاران اقامه نماز در ادارات قدردانی کرد و گفت: بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی نوجوانان و جوانان در سایه ترویج فرهنگ قرآن و نماز قابل مدیریت است.

پاشایی خاطر نشان ساخت: با توجه به هجمه شدید فرهنگی دشمن، گسترش دآرالقران ها و نمازخانه ها از جمله ی برنامه های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مدارس است.

این مقام مسئول در استان از احدث بیش از 120 نمازخانه مدرسه ای در دو سال 95 و 96 خبر داد وافزود: همچنین تعداد دارالقران ها از 18 عدد در سال 92 به 44 دارالقرآن در سال 96 افزایش یافته است.

وی از مجهز نمودن نمازخانه های مدارس استان به سیستم گرمایشی و آبگرمکن خبر داد و افزود: در بازدیدهای بعمل آمده از نواحی ومناطق، اقامه نماز در تمام مدارس استان علی الخصوص مدارس شبانه روزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پاشایی در پایان اذعان داشت: تجلیل از مقام آوران مسابقات قرآن، عترت و نماز در کشور و استان، نظارت بر مدارس دولتی و غیردولتی در امر اقامه نماز، استفاده از تجارب بازنشستگان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و.... رویکرد مجموعه قرار گیرد.

طاهر علمی در ادامه از وجود 44 دارالقران در استان خبر داد و افزود: با وجود کمبود نیروی متخصص، بیش از 12 هزار دانش آموز در آذربایجانشرقی جذب دارالقرآن ها شده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش آذربایجانشرقی با بیان اینکه سرانه فضای فیزیکی استاندارد برای اقامه نماز هر دانش آموز 50 سانتی است، افزود: سرانه استان آذربایجانشرقی 32 سانتی متر بوده و بالاتر از میانگین کشوری می باشد.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت قرآن در زندگی بشر عنوان کرد: قرآن اساسنامه سعادت زندگی انسان است و انسان در سایه عمل به دستورات قرآن در زندگی خود موفق خواهد بود.

علمی در پایان با بیان اینکه در بیش از 4 هزار مدرسه استان نمازجماعت برگزار می شود، افزود: بیش از 142 روحانی در مدارس آذربایجانشرقی بعنوان پیش نماز شرکت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار