با پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی:

سه هزار زن سرپرست خانوار البرزی در انتظار مستمری بازنشستگی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز از پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار البرزی خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۱۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از البرز، سید هادی کرابی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان البرز بابیان اینکه از سال ۸۳ تاکنون حق بیمه زنان سرپرست خانوار سنین ۳۵ تا ۵۰ سال به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود گفت: با توجه به محدودیت منابع کمیته امداد بهترین راه برای تأمین آینده زنان سرپرست خانوار کارآفرین و خانه‌دار استفاده از ظرفیت بیمه تأمین اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار مشمول این طرح، طبق قانون پس از رسیدن به سن ۵۵ سالگی مستمری تامین اجتماعی دریافت می کنند افزود: حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۹ ماهه نخست سال ۹۶ بابت حق بیمه تأمین اجتماعی سه هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان البرز باهدف برخورداری از مزایای مستمری بازنشستگی پرداخت‌شده است.
کرابی با تأکید بر ضرورت ترغیب مددجویان به سمت اشتغال و خودکفایی گفت: هفتاد درصد از جامعه هدف کمیته امداد البرز را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد و این نهاد با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و بلندمدت اشتغال برای رفع ریشه‌ای مشکل اقتصادی این افراد تلاش می‌کند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان البرز یادآور شد: اشتغال، درمان، پرداخت کمک‌هزینه معیشت، خرید، ساخت و تعمیر مسکن، پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج، امور فرهنگی و تحصیلی و پرداخت تسهیلات کارگشایی به مددجویان برنامه‌های اصلی خدمت‌رسانی در کمیته امداد است.
وی با اشاره به زمان‌دار بودن خدمات حمایتی کمیته امداد افزود: نیازمندان مراجعه‌کننده به کمیته امداد پس از پذیرش اولیه و تشکیل پرونده در دفاتر این نهاد در یک بازه زمانی معین و به محض رفع مشکل می‌بایست از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند تا نیازمندان جدید جایگزین آن‌ها شوند.
کرابی گفت: طی سالهای گذشته تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد البرز از طریق اجرای طرح خودکفایی علاوه بر کسب استقلال اقتصادی برای سایر افراد جویای کار نیز کارآفرینی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار