مدیرکل آموزش‌وپرورش تهران: خانواده‌ها و مدرسه باید همسو باهم عمل کنند

تهران (پانا) – مدیرکل آموزش‌وپرورش تهران با اشاره بر همسویی مدرسه، معلمان و خانواده‌ها این موضوع را امری حیاتی در ارتقای سطح تربیتی دانست.

کد مطلب: ۷۰۱۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد

عباسعلی باقری در دوره آموزشی مدرسان خانواده شهر تهران که صبح امروز در دبستان آرمینه مصلی‌نژاد منطقه 6 برگزار شد اظهار کرد: باید بر انسجام ملی کشور تأکید داشته باشیم و همواره در حوزه ملی گرایی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با تأکید بر حفظ هویت ملی ادامه داد: تربیت جز یکی از سخت‌ترین فعالیت‌هایی است که باید در آن دقت ویژه‌ای شود و مربیان می‌توانند با کسب مقبولیت از طرف فراگیران این آموزه‌ها را به‌طور مناسبی آموزش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: بر اساس آموزه‌های قرآنی هر انسانی هدایت مخصوص به خود را دارد و بر این اساس باید در امر تربیت ویژگی‌های افراد مورد توجه قرار گیرد.

وی بر همسویی معلمان مدرسه، اولیا، دانش آموزان،‌جامعه و رسانه تأکید کرد و گفت:‌ این همسویی موضوعی حیاتی بوده که در سند تحول بنیادین هم به آن اشاره شده است.

باقری بیان کرد: مدرسان خانواده به توانمندسازی اولیا در حوزه تعلیم و تربیت کمک می‌کنند و باید آگاه سازی به گونه‌ای باشد که همواره مطالب آموزشی جدید مورد توجه قرار گرفته و از تکرار مطالب گذشته پرهیز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران افزود: مدرسان آموزش خانواده باید در آموزش بزرگ‌سالان هم توانایی داشته باشند تا روند فعالیت‌های آموزشی از کیفیت بیشتری برخوردار شود.

وی با اشاره به اینکه درس پژوهی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای آموزش بهتر محسوب می‌شود گفت:‌ 70 درصد از شخصیت افراد پیش از ورود به سن مدرسه شکل می‌گیرد و باید در دوران مدرسه با هدایتی صحیح به تکمیل این روند کمک شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار