کمیته هفته ملی پیشگیری از سرطان شبکه بهداشت شهرری تشکیل جلسه داد

شهرری (پانا) - کمیته هفته ملی پیشگیری از سرطان با حضور مدیر شبکه بهداشت و کارشناس مسئولان ستادی با هدف کنترل شیوع این بیماری تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۷۰۱۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، در این جلسه ابتدا نسرین سبزه خواه کارشناس بیماری‌های غیر واگیر و سرطان در مورد فعالیت‌های سال گذشته پیرامون کنترل و آموزش پیشگیری از این بیماری صحبت کرد.

سبزه خواه با اشاره به اهمیت آموزش دقیق بدون ایجاد هراس در اقشار مختلف جامعه گفت: بهترین راه کنترل سرطان پیشگیری از آن است و ما باید تلاش کنیم تا ضمن اطلاع‌رسانی دقیق به مردم، از ایجاد باورهای نادرست در مورد این بیماری جلوگیری کنیم.

در ادامه دکتر تاجیک ضمن قدردانی از زحمات واحدهای مختلف بهترین راه آشنایی مردم را آموزش دانست و از حاضران خواست تا برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه داشته باشند.

در این جلسه مقرر شد فعالیت‌های آموزشی شبکه بهداشت هم‌زمان با هفته ملی پیشگیری از سرطان که از یکم تا هفتم بهمن‌ماه است، شروع شود.

بلازم به ذکر است که برپایی جشنواره غذا به‌منظور آگاهی مردم در مورد نقش تغذیه سالم در پیشگیری از بروز سرطان، برگزاری جلسه‌های آموزشی در مدارس و اداره‌های مختلف، آموزش به زنان در مورد سرطان‌های شایع در این گروه و روش‌های تشخیص سریع این بیماری از مهم‌ترین مسائلی است که آموزش داده خواهد شد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار