موفقیت محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استفاده از نانوذرات

تهران (پانا) - محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استفاده از نانوذرات برای تهیه سیستم‌های دارو رسانی هدفمند به موفقیت دست یافتند.

کد مطلب: ۷۰۰۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌دکتر مناعلی بلندی استادیار مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دارو‌های ضد سرطان عوارض جانبی شدیدی را برای بیمار به همراه دارد که همین امر باعث کاهش کیفیت زندگی بیماران تحت شیمی درمانی و گاهی اوقات مرگ آن‌ها می‌شود و بر این اساس طراحی سیستم‌های نوین و بهینه در دارو رسانی امری ضروری است.

دکتر بلندی با اشاره به مزایای کاربرد نانوذرات در تهیه سیستم‌های دارو رسانی افزود: افزایش نفوذ دارو در سلول‌های هدف، افزایش حلالیت‌های داروها، کاهش غلظت خونی و بافتی دارو و امکان هدفمند کردن این ذرات برای رسیدن به بافت و سلول‌های بیمار مزایای کاربرد نانوذرات در تهیه سیستم‌های دارو رسانی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: فرمولاسیون ایجاد شده در تهیه سیستم‌های دارو رسانی هدفمند با استفاده از نانو ذرات بسیار مؤثرتر از فرم تجاری دارو است و می‌تواند در درمان سرطان به ویژه سینه به‌صورت معنی داری درصد زنده ماندن را افزایش دهد از این رو می‌توان با شناسایی نقاط قوت و ضعف سیستم‌های دارو رسانی هوشمند، به بهینه سازی این نوع سیستم‌ها و کاربری آن‌ها در سیستم‌های داروئی- درمانی کشور مبادرت کرد.

بر اساس جدیدترین آماری که در سیزدهمین همایش سالانه انجمن آسیب‌شناسی و هفتمین همایش سالانه انجمن علمی سرطان اعلام شده است: روزانه ۱۰۰ نفر در ایران بر اثر بیماری سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار