برای اولین در سطح کشور انجام می پذیرد؛

راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات مدارس غیردولتی در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا)- مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی از راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات مدارس غیردولتی برای اولین بار در سطح کشور در آذربایجان شرقی خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۰۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد

جعفر پاشایی در گردهمایی کارشناسان مشارکت های مردمی، مدارس غیردولتی، آموزش از راه دور و امور شوراها نواحی و مناطق استان در سالن اجلاس باشگاه فرهنگیان با بیان اینکه همه اقدامات دستگاه تعلیم وتربیت بایستی در کف مدرسه اجراء شود، افزود: هر اندازه برنامه های ما از مدرسه فاصله بگیرد در آینده شاهد نتایج نامطلوب این امر خواهیم بود.

مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر فدا نکردن کیفیت بر کمیت تصریح کرد: غفلت از تربیت اخلاقی و معنوی به نفع آموزش صرف اثرات نامطلوبی بر آینده کشور دارد.

وی خاطر نشان ساخت: برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت اگر همسو با مقتضیات سنی، سبک زندگی دانش آموزان باشد اثر گذاری بیشتری خواهد داشت.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی تنوع مدارس را یکی از مشکلات در آموزش وپرورش دانست و افزود: تنوع خدمات بعضا باعث می شود که نتوانیم به همه ابعاد تعلیم وتربیت توجه بیشتری داشته باشیم.

پاشایی اضافه کرد: رویکرد آموزش وپرورش استان تربیت دانش آموزان همه بعدی با توجه به سند تحول بنیادین و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد آموزش وپرورش استان در طول چهار سال گذشته حمایت و تقویت مدارس غیردولتی است، اظهار داشت: ما مدارس غیردولتی را بعنوان رقیب مدارس دولتی نمی دانیم و معتقد به افزایش کیفیت آموزشی در هردو مدرسه هستیم.

مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی همچنین در این جلسه از انعقاد تفاهم نامه همکاری با نهادهای دیگر در راستای گره گشایی از مشکلات مدارس غیردولتی خبر داد.

پاشایی خواستار گره گشایی از مشکلات مدارس غیردولتی شد و ادامه داد: در کنار گره گشایی، بر کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی نظارت بسیار جدی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مدارس غیردولتی تافته جدا بافته از آموزش وپرورش نیستند، عنوان کرد: مدارس غیردولتی و آموزش از راه دور بایستی تمامی قوانین و مقررات دستگاه تعلیم و تربیت را رعایت کنند.

این مقام مسئول در آذربایجانشرقی تصریح کرد: برگزاری آزمون های شبه کنکور و تستی در مدارس مقطع ابتدایی ممنوع بوده و این قاتون در مدارس غیردولتی هم ساری و جاری است.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی افزود: برای اولین بار در سطح کشور استان آذربایجانشرقی سامانه ثبت اطلاعات برای رصد مدارس غیردولتی ایجاد کرده است.

پاشایی ایجاد بانک اطلاعات، تسهیل ارائه خدمات، شفاف سازی عملکرد و استیفای حق مردم و دانش آموزان را مزایای ایجاد سامانه ثبت اطلاعات بر شمرد.

وی خواستار سنجش، ارزیابی و رتبه بندی مدارس غیردولتی شد و اظهار داشت: این رتبه بندی باعث رقابت بین مدارس شده و به کیفیت آموزشی منجر خواهد شد.

پاشایی در پایان شورای آموزش وپرورش شهرستان را مرکز ثقل تصمیم گیری در حوزه دستگاه تعلیم وتربیت برشمرد و افزود: مصوبات این شورا حتما اجرا شود تا شاهد پویایی بیش از پیش آموزش وپرورش باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار