فرماندار شهرستان سرعین :

جشنواره زمستانی سرعین از ۱۸ اسفند ماه آغاز می‌شود

اردبیل (پانا) - فرماندار سرعین از آغاز جشنواره زمستانی سرعین از ۱۸ اسفند ماه سال جاری به مدت یک ماه در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۰۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد

عاطف ناصری در جلسه کارگروه میراث فرهنگی استان اردبیل تصریح کرد: این جشنواره همه ساله در شهر توریستی سرعین و با هدف معرفی پتانسیل گرشگری زمستانی این شهر برگزار می شود .

وی با اذعان به اینکه جشنواره طی سال های گذشته از اوایل بهمن تا اواخر آن برگزار می شد، ادامه داد: به دلیل تداخل زمانی با ایام فاطمیه زمان جشنواره امسال از ۱۸ اسفند در نظر گرفته شده و با روزهای ابتدایی سال نو نیز همراه خواهد شد .

فرماندار سرعین یادآور شد: این جشنواره در دو دوره نخست به همت اداره کل و ورزش و جوانان استان و شهرداری سرعین برگزار شد اما با استقبال بخش خصوصی، از ظرفیت این حوزه در دوره های بعد استفاده شده و جشنواره به صورت غیر دولتی برگزار می شود .

ناصری به تدارک بخش های متنوع در این جشنواره از جمله مسابقات ورزشی، جشنواره آدم برفی، بازی های بومی محلی، شعر و موسیقی، دعوت از هنرمندان به نام و محبوب کشوری و معرفی توانمندی های شهر سرعین اشاره کرد .

وی افزود: ثبت این جشنواره با عنوان «جشنواره زمستانی سرعین» در دست اقدام بوده و در صورت ثبت، جشنواره در فصول بهار و تابستان نیز برگزار خواهد شد .

فرماندار سرعین همچنین به اهدای دو دستگاه خودرو به قید قرعه به شرکت کنندگان جشنواره اشاره و تاکید کرد: این جشنواره همچون سال های گذشته از شبکه های ملی صدا و سیما پخش خواهد شد .

ناصری عمده برنامه جشنواره را در روزهای جمعه هر هفته در شهر سرعین عنوان و اضافه کرد: در سایر روزها نیز برنامه هایی همچون کوهپیمایی و صعود به سبلان و مسابقات ورزشی تدارک دیده شده است .

وی همچنین در این جلسه خواستار ساماندهی اختصاص آب های گرم به سرمایه گذاران بخش خصوصی شد و تاکید کرد: متاسفانه اختصاص نا به‌سامان آب های گرم در سال های اخیر صحیح نبوده و مشکلاتی را به دنبال داشته است .

به گفته فرماندار سرعین ضروری است واگذاری آب گرم معدنی در داخل شهر محدود شده و به مجتمع های خارج از شهر با وسعت بالا اختصاص یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار