وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایران، مدیون آذربایجان است/ هراستانی با توجه به مزیت هایش باید به یک قطب فرهنگی و هنری تبدیل شود

تبریز(پانا)- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز، آذربایجان مثل خون در رگ ایران جاری است و در یک محدوده تقسیم بندی جغرافیایی نیست بلکه در بیش از 30 استان در همه حوزه های اقتصادی ، اجتماعی، دینی، فرهنگی و هنری روان است و جریان دارد.

کد مطلب: ۶۹۹۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد

سید عباس صالح شریعتی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی را با مولفه های مختلف می توان تعریف کرد و ساعت ها و. روزها و هفته ها در وصف آن سخن گفت.

وی ادامه داد: آذربایجان از آنجا که منزلگاه ارتباطی ایران و دریچه ورود تازه ها به ایران بوده است از این طریق ذائقه ایران را با فکرهای تازه آشنا کرده و به همین دلیل شهر اولین ها نام گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: جایگاه تاریخی به آذربایجان فرصت می دهد ذائقه ایران را تازه های جهانی آشنا کند.

صالحی اضافه کرد: آذربایجان در هر برهه حساسی از تاریخ که کشور نیاز به حضور رادمردان را داشت ذبه کمک ایران آمده و اگر بگوییم ایران مدیون آذربایجان است سخن گزافی نگفته ایم.

وی تصریح کرد: با عنایت به سبقه تارخی و فرهنگی، آذربایجان نقش بسزایی در توسعه ایران و منطقه داشته است و در حال حاضربیش از گذشته می تواند در این راستا نقش داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد بیان کرد: امروز، آذربایجان مثل خون در رگ ایران جاری است و در یک محدوده تقسیم بندی جغرافغیایی نیست بلکه در بیش از 30 استان در همه حوزه های اقتصادی ، اجتماعی، دینی، فرهنگی و هنری روان است و جریان دارد.

صالحی با بیان این که در نکته نکته ایران هر جا که سازندگی بوده شخصیت های آذربایجانی حضور داشته اند، تصریح کرد: آذربایجان با میراث مهن فرهنگی و تاریخی، یک قطب ایران نما است و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در 2018 فرصت مغتنمی است تا هم فرهنگ و تمدن این سرزمین کهن به جهان نشان داده شود و هم از این طریق ایران خود را به جهان بشناساند.

وی ادامه داد: یکی از مزیت های مهم و عمده تبریز هویت تاریخی، فرهنگی و ادبی آن است و می تواند با جذب گردشگر در توسعه اقتصادی استان و کشور گام های جدی بردارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: گرچه این استان در بخش های صنعت و خدمات نیز فعال است ولی اگر بخش فرهنگی به کار گرفته شو.د می تواند به صنعت و بخش خدمات و در یک کلام به اقتصاد کمک شایانی بکند.

صالحی بر تقویت جریان استارت آپ ها تاکید کرد و گفت: این حوزه یک مقوله جدی برای اشتغال است و در استان هم انبوهی از خلاقیت ها وجود دارد.

وی گفت: ایده های خلاقانه در حوزه فرهنگ و هنر باید حمایت شوند و در توسعه استان به کار گرفته شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: هراستانی با توجه به مزیت هایش باید به یک قطب فرهنگی و هنری تبدیل شود تا از موازی کاری و بی توجهی در این حوزه فاصله بگیریم.

صالحی بیان کرد: پویش موقوفات و نذورات فرهنگی و هنری در سطح ملی و استانی مودرتوجه است نذورات نباید حتما خوراکی و مادی باشند و این پویش پشتوانه ای خواهد بود برای توسعه فرهنگی و هنری.

وی بر تشکیل صندوق حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری تاکید کرد و اد امه داد: این اشباه است که فکر کنیم حوزه فرهنگ هزینه است بلکه توجه به فرهنگ و هنر اشتغال زا است و رونق اقتصادی را به دنبال دارد پس نباید تسهیلات بانکی فقط به صنعت معطوف شود وبدانیم که فرهنگ هم صنهت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: سالن های اداری باید دراستای فعالیت های هنری و فرهنگی بهره گرفت و استفاده حداکثری را از این سالن ها داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار