ماکرون: ترامپ با خروج از برجام دچار اشتباه بزرگی می شود

تهران (پانا) – رئیس جمهوری فرانسه در حالی که مدعی شده است باید روند نظارت بر روي موشک‌هاي بالستيک و فعاليت‌هاي بالستيک ايران وجود داشته باشد، گفته است که رئیس جمهوری آمریکا با خروج از برجام دچار اشتباه بزرگی می‌شود.

کد مطلب: ۶۹۹۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاري صداوسيما از سي ان ان؛ امانوئل ماکرون در مصاحبه ای که در ماه سپتامبر انجام شده است ابراز اميدواري کرد دونالد ترامپ رئيس‌جمهوری آمريکا از توافقنامه هسته‌اي ايران خارج نشود.

وي گفت که اگر ترامپ چنين کاري بکند اشتباه بزرگي مرتکب شده است.
رئيس‌جمهوری فرانسه اظهار داشت: «من نمي‌گويم که توافقنامه هسته‌اي با ايران دربرگيرنده همه موضوعات در ارتباط با ايران است اما اگر رئيس‌جمهوری ترامپ فکر مي‌کند که اين توافقنامه کافي نيست، من با وي هم نظر هستم اما ما اين توافقنامه را داريم، نتيجه اين توافقنامه اين است که ما اکنون يک روند نظارت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را داريم و فکر مي‌کنم که داشتن اين روند نظارت، بهتر از نداشتن روند نظارت باشد.»
وي افزود: «اگر ما توافقنامه هسته‌اي را متوقف کنيم در اين صورت وارد وضعي خواهيم شد که مشابه با وضع کره شمالي خواهد شد. اکنون اين توافقنامه بايد تکميل شود و احتمالا من تلاش خواهم کرد رئيس جمهوری ترامپ را متقاعد کنم که بهترين راه براي رفع نگراني‌هايش درباره ايران اين است که در اين مسير کار شود: اول اينکه ما بايد کار کنيم تا يک روند نظارت بر روي موشک‌هاي بالستيک و فعاليت‌هاي بالستيک ايران داشته باشيم. اين يک نگراني است. نگراني براي کل منطقه است.»

ماکرون اداکه داد: «ما بايد روي اين مسئله کار کنيم و به يک توافقنامه جديد نياز داريم. ما مي توانيم روي تحريم‌ها و توافقنامه‌ها در بخش مربوط به موشک بالستيک کار کنيم. سومين نکته اين است که ما بايد توافقنامه هسته‌اي سال 2015 با ايران را براي سال بعد دوره بعد 2025 تکميل کنيم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار