مولاوردی: جهان امروز بیش از هر زمان دیگری به آموزه های صلح و دوستی نیازمند است

تهران (پانا) - دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی تاکید کرد که امیدوارم همه ما پیروان ادیان الهی، آموزه های اصلی و اساسی ادیان مثل محبت و صلح دوستی را که بین همه ما مشترک است، به خوبی درک کرده و به کار ببندیم و مروج عملی این ارزشها باشیم.

کد مطلب: ۶۹۹۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، شهیندخت مولاوردی روز چهارشنبه در آغازین روزهای سال نو میلادی با حضور در کلیسای حضرت یوسف (ع) ضمن دیدار با مسئولان و جمعی از فعالان این کلیسا، سال نو و میلاد حضرت عیسی (ع) را به ایشان تبریک گفت و آرزو کرد سال جدید سرشار از امنیت، صلح و دوستی برای هموطنان مسیحی، مسیحیان و همه مردم جهان باشد.

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی اظهارکرد: «جهان امروز بیش از هر زمان دیگری به آموزه های صلح و دوستی نیازمند است؛ به ویژه آنکه امروز نفرت پراکنی و اعمال خشونت و بسیاری جنایات و اعمال ناپسند دیگر به نام دین انجام می شود. این وضیت برای همه مایه تاسف است و باید همه ما مسلمانان و پیروان سایر ادیان کمک کنیم تا ریشه این تفکرات انحرافی و غلط از بین برود و دیگر هیچگاه به هیچ شکل دیگر مجال بروز و ظهور دوباره نیابد.»

مولاوردی در ادامه توضیحاتی درباره ماموریتهای دستیاری امور حقوق شهروندی رئیس جمهوری ارائه و تاکید کرد که به دنبال این هستیم تا موضوع تحقق حقوق شهروندی را با ارائه آموزش های لازم از مقطع پیش دبستانی تا دانشگاه و نیز آموزش به خانواده ها و همه افراد از طرق مقتضی از جمله رسانه ها به شکل جدی و موثر پیگیری کنیم تا خود مردم با آشنایی صحیح با حقوق خودشان، آن را از مسیر صحیح مطالبه کنند.

وی تصریح کرد: «نحوه مطالبه حقوق مساله بسیار مهمی است. باید چگونگی مطالبه حقوق نیز آموزش داده شود تا مردم حقوق خود را از راههای صحیح پیگیری کنند و باید به گونه ای جریان سازی شود که یک موج و گفتمان صحیح مطالبه حقوق شهروندی در جامعه ایجاد شود.»

در این مراسم اسقف کلیسای حضرت یوسف (ع) نیز متقابلا عید میلاد حضرت مسیح (ع) را به خانم مولاوردی و همه ایرانیان و پیروان و دوستداران آن حضرت تبریک گفت و با قرائت آیه ای از قرآن درباره ولادت حضرت عیسی خاطرنشان کرد: «حضرت عیسی در قرآن منزلت بالا و خاصی دارد و از داستان ولادت ایشان به عنوان ولادتی خاص در قرآن کریم یاده شده است.»

وی گفت: «پیام اصلی همه ادیان دوستی و محبت است و ما پیروان ادیان ابراهیمی باید مروج این پیامها و ارزشهای معنوی در جهان باشیم. مشکلات جهان فقط با محبت کردن همه انسانها به یکدیگر قابل حل و فصل است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار