آغاز پرداخت وام 50 میلیون تومانی مسکن به فرهنگیان خراسان رضوی

مشهد (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از آغاز پرداخت وام 50 میلیون تومانی خرید یا ساخت مسکن به فرهنگیان استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۹۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
قاسم‌علی خدابنده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: با توجه به اینکه حساب فرهنگیان و حساب‌های اداری ما در بانک ملی قرار دارند، وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای بااین بانک منعقد کرده تا براساس این تفاهم‌نامه و از قبل نقدینگی حساب‌ها یک سری تسهیلات ویژه به فرهنگیان ارایه شود.این تسهیلات در دو بخش مسکن و مرابحه هستند.
وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه به فرهنگیان شاغل که در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند تسهیلاتی به مبلغ 500 میلیون ریال جهت خرید یا ساخت مسکن داده می‌شود. این تسهیلات با سود 12 درصد و بازپرداخت 12 ساله هستند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مبلغ وام خرید یا ساخت مسکن در شهرهایی که کمتر از 200 هزار نفر جمعیت دارند، 400 میلیون ریال است.
خدابنده با اشاره به اینکه «تسهیلات خرید یا ساخت مسکن شامل حال افرادی می‌شود که فاقد مسکن هستند و سند رسمی به نام فرد و یا همسر او نیست»، عنوان کرد: برای دریافت وام ساخت مسکن باید سند ملکی که قرار است در آنجا بنا احداث شود به نام فرد باشد. برای وام خرید مسکن هم بانک ضوابط و چارچوب‌هایی را مشخص کرده است و ملک باید خصوصیاتی داشته باشد؛ به طور مثال ملک باید دارای استحکام، سند شش دانگ و... باشد. همچنین خریدار باید این ملک را قول‌نامه کند اما سند به نام فرد زده نشود. سند همزمان به نام فرد و در رهن بانک خواهد رفت. اگر سند به نام افراد باشد نمی‌توانند این وام را دریافت کنند.
خدابنده با بیان اینکه «وام مرابحه برای مشکلات مالی موقت فرهنگیان پیش‌بینی شده است»، توضیح داد: مبلغ این وام 10 میلیون تومان و با سود 12 درصد است. باتوجه به اینکه دو سال گذشته هم چنین تفاهم‌نامه‌ای با بانک ملی داشته‌ایم و تعدادی از همکاران این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، این افراد نمی‌توانند مجددا از وام مرابحه استفاده کنند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: با توجه به اینکه ممکن است تعداد متقاضیان دریافت وام از تعداد سهمیه هر اداره آموزش و پرورش بیشتر باشند اولویت‌بندی‌هایی را برای پرداخت وام مشخص کرده‌ایم؛ همکاران خانم سرپرست خانوار و همکارانی که بالای 20 سال سابقه خدمت دارند و فاقد مسکن هستند در اولویت پرداخت این وام‌ها قرار دارند. همکارانی که کمتر از 20 سال سابقه دارند و افراد جدید الاستخدام اولویت‌های بعدی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار