مدیر آموزش و پرورش آذرشهر:

نیروی متخصص پرورشی نداریم/کمبود اعتبارات

تبریز (پانا)- مدیر آموزش و پرورش آذرشهر از نبود نیروی متخصص پرورش و کمبود اعتبارات گله کرد.

کد مطلب: ۶۹۹۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد

عباسقلی دواتگر در جلسه کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: اکثر مشکلات فرهنگی جامعه شاید به نوعی از برخی کم کاری های آموزش و پرورش نشات گرفته است و باید ببینیم در برابر این همه آسیب های اجتماعی چه کرده ایم.

وی افزود: دانش آموز4 ساعت در مدرسه و در اختیار ما است و 20 ساعت در خارج از مدرسه سپری می کند و در این مدت کم که از طرفی هم تعداد نیروهای تربیتی کم شده و هم اعتبارات کم شده کار کردن سخت است.

مدیر آموزش و پرورش آذرشهر با بیان این که تمام موفقیت ها و پیشرفت ها زیربنایش نیروی انسانی است، تصریح کرد: شاخه پرورشی در زمینه تخصیص اعتبار لازم و کافی و نیروی انسانی متخصص پرورشی مظلوم واقع شده است و با مشکل مواجه هستیم و گاهی به علت کمبود نیرو مجبور به استفاده از نیروی غیر متخصص در بخش پرورشی شدیم و از این نیرو هم نمی توان خیلی انتظار داشت ولی با این همه نمی خواهیم از زیر مسئولیت شانه خالی کنیم و در حد توان باید نواقصات را برطرف کنیم.

دواتگر ادامه داد: متاسفانه افرادی که در شاخه تربیتی و پرورشی تحصیل کرده باشند و علاقمند و اعتقاد درونی به امور تربیتی داشته باشد به علت کمبود جذب نیرو نداریم و در کنار همه این کاستی ها باید تلاش مضاعف کنیم چون برخی کارها دیگر نه به اعتبار نیاز دارد و نه به توجه خاص.

وی با اشاره به مقامات کشوری و استانی دانش آموزان این شهرستان در رشته های مختلف پرورشی و قرآنی گفت: در نهضت نمازخانه سازی نیز نمازخانه خیر ساز دریکی از روستا های آذرشهر احداث شده است و در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد و چند نمازخانه هم همزمان با بازگشایی مدارس افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش آذرشهر اضافه کرد: در تمامی جلسات با مدیران مدارس بر بحث نماز جماعت تاکید داریم چرا که اگر فرد نماز خوان باشد از دیگر زشتی ها دوری می کند.

دواتگر ادامه داد: در خصوص روحانی در مدارس با کمبود موجه هستیم و از لحاظ بار مالی نمی توانیم آن ها را تامین کنیم.

حبیب زاده رئیس باشگاه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان در جمع بندی نتایج بازدید کارگروه پرورشی از منطقه آذرشهر گفت: شهرستان آذرشهر سرشار از پتانسیل های زیادی در حوزه پرورشی است و هدف ما از این بازدیدها روان سازی برنامه های پرورشی در مدارس است.

وی افزود : همه مدیران ما بخصوص مدیران مدارس غیر انتفاعی باید پرورش را جزء لاینفک و جدایی ناپذیر از آموزش بدانند.

وی اظهار امیدواری کرد هچنانکه منطقه آذرشهر در بخش مسابقات قرآن و نهضت نمازخانه سازی سرآمد مناطق و نواحی استان است در تجهیز کتابخانه های مدارس نیز پیشرو باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار