افراط استفاده شبکه های اجتماعی و فضای مجازی یک آسیب جدی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تاکید بر اینکه باید با مراقبت لازم از آسیب ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پرهیز کنیم گفت: در کشور افراط استفاده از این شبکه یک آسیب است.

کد مطلب: ۶۹۹۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، محمدرضا سوقندی، در نشست با مدیران و فعالان شبکه های اجتماعی و فضای مجازی عضو انجمن مدیران شبکه های اجتماعی سمنان، فعالیت در عرصه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشتن سواد لازم و نیازمند هوشمندی است، گفت: ارتقاء سواد فضای مجازی در جامعه از راهکارهای کاستن از آسیب های این فضا محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این تکنولوژی امروز در ایران توسعه یافته و به شبکه ارتباطی و فرهنگ عمومی تبدیل شده است، اضافه کرد: متاسفانه در برخورد با این فضا دچار تاخر فرهنگی هستیم.

سوقندی با تاکید بر اینکه فعالیت در شبکه های اجتماعی نیازمند بصیرت، آگاهی و دانش خاص است افزود: فضای مجازی در عین مجازی بودن آسیب ها و مشکلات فضای حقیقی نظیر سرقت، جاسوسی و ... را دارد.

نمایشگاه رسانه های دیجیتال در سمنان برپا می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه انجمن مدیران شبکه های اجتماعی باید در این عرصه وارد شده و با برگزاری دوره های تخصصی توانمندی های کاربران را به دانش تخصصی این عرصه ارتقاء دهد اظهار داشت: متاسفانه فعالان این عرصه به جای تولید محتوی بیشتر به انتقال داده ها مشغول هستند و تلاش در ارائه تولیدات مناسب از دیگر اموری است که این انجمن می تواند در فعالیت های خود به آن بپردازد.

وی مدیریت در شبکه های مجازی را مدیریتی با ویژگی های خاص خواند و اظهار داشت: رهبری در این فضا به راه انداختن سریعتر شبکه، میزان پست های به اشاراکت گذاشته و ... نیست بلکه رهبر واقعی کسی است که در این فضا تولید و حضور موثر دارد.

سوقندی با اشاره به برپایی نمایشگاه رسانه های دیجیتال در سمنان در آینده تاکید داشت: انجمن مدیران شبکه های اجتماعی باید به صورت فعال در نمایشگاه مذکور حضور یابد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان انجمن مدیران شبکه های اجتماعی استانی است و در آینده در شهرستانهای مختلف نیز فعال می شود.

وی مهترین مخاطبان امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را جوانان و نوجوانان دانست و با تاکید بر خطرات این شبکه ها اظهار داشت: فردگرایی افراطی مهمترین خطر این فضا و شبکه ها است و در صورتی که این فضا و شبکه ها به درستی مدیریت نشود انسانها را از جامعه جدا و دچار فردگرایی و درون گرایی افراطی می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار