مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خبرداد:

بازدید گردشگران ۱۰ کشور از موزه های استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری گردشگران ۱۰ کشور از موزه های استان اردبیل بازدید داشتند.

کد مطلب: ۶۹۹۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد

کریم حاجی زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: تا پایان آذر ماه گردشگرانی از کشورهای آلمان، چین، فرانسه، آذربایجان، ترکیه، ایتالیا، آمریکا، استرالیا، اتریش و انگلیس از موزه های اردبیل بازدید داشتند .

وی با تاکید به اینکه بیشترین بازدید مربوط به گردشگران آلمانی است، ادامه داد: در مدت زمان ذکر شده ۴ هزار و ۸۶۵ بازدید کننده خارجی با بلیط و هزار و ۲۳ نفر به صورت رایگان از موزه ها بازدید کردند .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: بیشترین بازدید گردشگران خارجی از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اثر ثبت جهانی استان است .

به گفته حاجی زاده علاوه بر این در ۹ ماهه نخست سال ۱۵۹ هزار و ۹۸۷ بازدیدکننده داخلی با تهیه بلیط و ۴۶ هزار و ۴۳۶ نفر به صورت رایگان از موزه ها بازدید داشتند .

وی مجموع بازدید از موزه های استان اردبیل را ۲۱۲ هزار و ۵۲۷ نفر برشمرد و افزود: بیشترین بازدید گردشگران خارجی در آبان ماه و بیشترین بازدید گردشگران داخلی در شهریور ماه به ثبت رسیده است .

حاجی زاده اضافه کرد: در آبان ماه هزار و ۱۸ گردشگر خارجی با تهیه بلیط و ۱۶۴ نفر به صورت رایگان از موزه ها بازدید کردند که در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است .

وی افزود: در بخش گردشگران داخلی که بیشتر از استان های تهران، البرز، مازندران و گیلان به اردبیل سفر کرده اند نیز بیشترین بازدید با ۳۲ هزار و ۳۹۳ نفر از طریق تهیه بلیط و هشت هزار و ۳۰۰ نفر به صورت رایگان در شهریور ماه به ثبت رسیده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار