مدیرکل امور بانوان و خانواده‎ استانداری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

تعامل با آموزش و پرورش برای مقابله با پدیده کودک همسری

تبریز(پانا)- مدیرکل امور بانوان و خانواده‎ استانداری آذربایجان شرقی گفت:با برگزاری کلاس های آموزشی در سطح مدارس به خصوص روستاها می خواهیم با پدیده کودک همسری مقابله کنیم.

کد مطلب: ۶۹۸۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد

پروین اشراقی در نشست خبری اظهار کرد: اطلس جامعه زنان در تبریز در حال عملیاتی شدن است و این اطلس یک بانک اطلاعاتی جامع از از ظرفیت‎های استانی در حوزه‎ی زنان است.

وی گفت: خانه امن زنان در معرض آسیب های اجتماعی در تبریز راه اندازی می شود و زنانی که از طریق اورژانس 123 و یا حکم قضایی معرفی می شوند می توانند تا مدت شش ماه در این مکان با فرزند خود اقامت داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده‎ استانداری آذربایجان شرقی در خصوص پدیده کودک همسری نیز گفت: با آموزش و پرورش در این خصوص تعامل داشته ایم و با برگزاری کلاس های آموزشی در سطح مدارس به خصوص روستاها و همچنین از طریق افزایش قانونی سن ازدواج درصدد هستیم با این موضوع مقابله کنیم.

اشراقی گفت: تعداد زنان کارآفرین و صنعت گر در استان 726 نفر است و 24 واحد صنعتی در استان توسط زنان مدیریت می شوند.

وی ادامه داد: این زنان نیز مشکلاتی چون چک برگشتی و اقساط معوقه دارند و پیگیر تمامی مشکلات زنان کارآفرین و صنعتگر استان هستیم.

بیان کرد: آمار زنان معتاد در استان پایین تر از میانگین کشوری است ولی آنچه بیشتر نگران کننده است پایین بودن سن اعتیاد است که در این خصوص باید آموزش و پرورش و دانشگاه ها بیشتر همکاری داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار