استاندار آذربایجان شرقی:

ورود گردشگر برابر با صادرات است/تبریز2018 فرصتی برای جذب گردشگر

تبریز (پانا)- استاندار آذربایجان شرقی گفت: افراد مختلف، انتظارات مختلفی از تبریز 2018 دارند ولی همگی باید به ادبیات مشترک در این مورد برسییم و آن هم تلاش برای جذب گردشگر است و ارزان ترین نوع اشتغال در دنیا گردشگری است.

کد مطلب: ۶۹۸۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد

مجید خدابخش جلسه مشترک ستاد تبریز 2018 و فعالان اقتصادی تبریز در اتاق بازرگانی با بیان این که 2018 سال مهمی برای شهر تبریز است، اظهار کرد: در طول این یک سال تبریز مورد توجه تمام دنیا است لذا برنامه ها و فعالیت های متنوع و متعددی باید برای این یک سال درنظر گرفت.

وی با بیان این که 2018 فرصت طلایی برای تبریز است، گفت: افراد مختلف، انتظارات مختلفی از تبریز 2018 دارند ولی همگی باید به ادبیات مشترک در این مورد برسییم و آن هم تلاش برای جذب گردشگر است و ارزان ترین نوع اشتغال در دنیا گردشگری است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که به طور متوسط هر گردشگر در هر کشوری هز ار و 350 دلار خرج می کند، تصریح کرد: هر بشکه نفت 60 دلار است و اگر بتوانیم یک گردشگر جذب کنیم معادل 23 بشکه نفت در آمد برای کشور و استان خواهد داشت.

خدابخش گفت: در این یک سال بخش خصوصی باید با اقدامات خود بتواند گردشگر داخلی و خارجی را به تبریبز بیاورد و در کنار آن ها نیز وظیفه دولت تامین زیرساختها برای تسهیل ورود گردشگران است.

وی با تاکید بر این که شهر باید از همه لحاظ آماده پذیرایی از گردشگران باشد، ادامه داد: بازار تبریز که یکی از مقاصد گردشگران است باید در ایام عید برای بازدید باز باشد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: مانند ایام عید باید لباس، رفتار و گفتار ما در 2018 متفاوت باشد و از هر لحاظ شهر برای ورود گردشگران آماده باشد.

خدابخش تاکید کرد: مسئولین و دست اندرکاران شهر اعم از بخش دولتی و خصوصی باید از این فرصت استفاده کنند و شهر را خوب معرفی کرده و گردشگر جذب کنند که این نوعی سرمایه گذاری برای آینده است وهمه با هم اقداماتی انجام دهیم که سالیان بعد نیز تورگردانان تبریز را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند.

وی ادامه داد: این ایام فرصتی است تا میراث معنوی تبریز، فرهنگ و آداب و رسوم خود را به گردشگران معرفی کنیم و از روش های متعدد و متنوعی در این راه باید بهره جست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار