اعلام ارقام پیشنهادی شهرداری تهران برای ورود به محدوده طرح‌های ترافیک و زوج و فرد

تهران (پانا) - قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک طرح جدید ترافیک ارقام پیشنهادی شهرداری تهران برای ورود به محدوده طرح‌های ترافیک و زوج و فرد را اعلام کرد.

کد مطلب: ۶۹۸۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد

شهریار افندی‌زاده صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح طرح جدید ترافیک برگزار شد، گفت: سه ماه است که تیم کارشناسی معاونت حمل و نقل بررسی ابعاد طرح جدید را در دستور کار قرار داده است. طرح جدید موجب کاهش تخلفات و همچنین کاهش فروش موتورسیکلت و همچنین بستری جدید برای قیمت گذاری است.

وی ادامه داد: محدوده طرح ترافیک به محدوده سبز و محدوده زوج و فرد به محدوده آبی تغییر نام خواهد داد . در طرح جدید چند شاخص عمده همچون مدیریت میزان تردد، مدیریت زمان تردد در نظر گرفته شده است.

افندی زاده گفت: یک فرمول با تعیین ضرایب مختلف همچون ضریب مکانی، ضریب هزینه، ضریب ویژه، ضریب آلایندگی در نظر گرفته شده است، مثلا ضریب مکانی محدوده سبز 1.5 است، محدوده آبی نیم و محدوده سفید ضریبش صفر است. بر اساس فرمولی که هنوز به تأیید شورای شهر نرسیده حداقل پرداختی مردم در محدوده سبز یا طرح ترافیک 9600 تومان است که اگر در 226 روز که این طرح اجرا می‌شود ضرب کنیم حدود دو میلیون و 169 هزار تومان می‌شود.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه حداکثر پرداختی مردم در محدوده سبز بر اساس ضرایب 36 هزار تومان است، گفت: در حال حاضر آرم طرح ترافیک 40 هزار تومان است. حداقل پرداختی در محدوده زوج و فرد یا آبی را 3200 تومان اعلام کرد و حداکثر 12 هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح پنجشنبه‌ها و روزهای تعطیل رسمی اجرا نمی‌شود، گفت: زمان اجرای طرح 226 روز و از ساعت 6:30 الی 19 خواهد بود و همچنین برای افرادی که خانه‌هایشان در محدوده سبز و آبی قرار دارد تا ساعت 8:30 فرصت داده شده تا از منطقه خارج شوند.

وی ادامه داد: کارتی برای شهروندان در نظر گرفته می‌شود که برای پرداخت عوارض باید آن را شارژ کنند، ضریب زمان پرداخت نیز در تعیین عوارض موثر است به گونه‌ای که اگر افراد کارت‌شان خالی باشد این مسئله در حساب جاری آنها ثبت خواهد شد و این فارغ از جریمه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار