مدیر آموزش و پرورش کلات در جلسه هم اندیشی راهبران آموزشی

دانش آموز باید نسبت به محیط پیرامونش مسئولانه عمل کند

جلسه هم اندیشی راهبران آموزشی شهرستان کلات صبح امروز با حضور مدیر آموزش و پرورش کلات، معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت، کارشناسان ارزیابی عملکرد، حراست و آموزش و راهبران آموزشی در سالن کنفرانس اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۸۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، داریوش پایسته مدیر آموزش و پرورش کلات در جلسه هم اندیشی راهبران آموزشی پیرامون بررسی مسایل مدارس ابتدایی گفت: دانش آموز عضوی از یک جامعه است و می بایست نسبت به محیط پیرامونش مسئولانه عمل کند تا به نوعی در آینده در انضباط اجتماعی وی مؤثر شود. در حوزه اهداف اعتقادی دانش آموزان باید در این سطح (دوره ابتدایی) با توجه به بوم، مسایل اعتقادی و فرهنگی که باید برای آنان اولویت قرار دهیم را تعیین کنیم.

پایسته افزود: از این حیث بایستی وضع موجود را بررسی نموده و بر مبنای آن قدم و گام برای تعیین میزان رشد تعریف کنیم

مدیر آموزش و پرورش کلات در حوزه علمی و آموزشی دانش آموزان اظهار کرد: دانش آموزان باید کنجکاو باشد و مسئله محور تربیت شود. یعنی ذهنش با مسایل مختلف پیرامونش آشنا شود و تفکر انتقادی داشته باشد و راه حل ارایه کند. آموزش فقط عدد و رقم نیست. ذهن دانش آموز باید مسئله محور باشد. اگر دانش آموز به وضع اجتماعی خودش، وضع پیرامونی زندگی اش آگاه باشد، مسئولانه حرکت می کند.

پایسته خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگی و هنری دانش آموز نسبت به ادبیات، زیبایی های هنری و فرهنگی توجه خاص داشته باشد. در حوزه اجتماعی حتما بایستی با قواعد اجتماعی آشنا باشد. دانش آموز ابتدایی باید در حد فهم خودش قوانین را بداند و با وظایفش آشنا باشد.

مدیر آموزش و پرورش کلات در اهمیت دادن به المان های میهن پرستی گفت: در مکانی که تصویری از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امام خمینی (ره) و رئیس جمهوری دیده نمی شود و حتی پرچم در سر درب آن وجود ندارد آرایش محیطی به نام آموزشگاه دچار اختلال شده است. لذا نباید انتظار داشت دانش آموز نسبت به موضوعات اجتماعی اهمیت بدهد. پرچم و تصاویر بزرگان ما از نماد های میهن پرستی هستند. از این حیث اولین کارویژه مدیریت آموزش و پرورش کلات، اهمیت دادن به المان های میهن پرستی است.

ایشان درادامه اظهار کرد: مدرسه به مثابه یک کشور است. اگر نهاد مدرسه بی اهمیت باشد، تبعا کشور هم همین گونه خواهد شد. به نوعی باید به نهاد مدرسه و ارکان آن اهمیت داد. دانش آموز از رکن های مهم مدرسه است. او باید به وضع مدرسه آگاه باشد و مسئولانه عمل کند.

ایشان در حوزه زیستی به استفاده دانش آموز از حواس را مهم دانسته و بر لزوم تعریف بوم با توجه به فرهنگ منطقه در تدوین برنامه عملیاتی تأکید کردند.

مدیر آموزش و پرورش کلات افزود: دانش آموز باید توانمندی جسمانی اش را بالا ببرد با ورزش ها و تمریناتی که برنامه ریزی می نمایید. در بُعد سیاسی دانش آموز بایستی اهمیت استقلال، عدالت خواهی و حق طلبی را با تمرین ها و شیوه های فرهنگی مختلف خودمان باید یاد بگیرد. دانش آموز باید اقوام ایرانی را احترام بدارد و با حکونت های دینی و انواع حکومت های دیگر آشنا باشد.

پایسته در حوزه اقتصاد تأکید کرد: دانش آموز باید اقتصادی تربیت شود و شم اقتصادی داشته باشد. او باید اهمیت «کار و فعالیت» را بداند و آن را عار تلقی نکند. دانش آموز باید استفاده بهینه از ابزار و محیط پیرامون خودش داشته باشد. در نگاه دانش آموز اموال مدرسه باید به مثابه اموال خودش باشد و در حفظ و نگهداری آن بکوشد. دانش آموز باید احساس مالکیت داشته باشد و مالکیت دیگران را از مالکیت خودش جدا بداند. تعرض به حریم دیگران در بزرگسالی، ناشی از عدم آشنایی و درک او از مالکیت است.

مدیر آموزش و پرورش کلات در پایان از راهبران آموزشی خواست تا در چهار رکن آموزشگاه (معلم، دانش آموز، مدیر و اولیاء) بر اساس بوم و فرهنگ منطقه کلات برنامه عملیاتی تدوین و گام های رسیدن به اهداف را مشخص نموده و برنامه عملیاتی مدارس را بر اساس شاخص برنامه های عملیاتی شهرستان رصد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار