نوید ادهم:‌ كتاب‌های كمک درسی مكمل و مروج اهداف و برنامه‌های آموزشی باشد

تهران (پانا) - دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش بر مكمل بودن كتاب‌های كمک درسی در تحقق اهداف و برنامه‌های آموزشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۹۸۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ستاد خبری جشنواره رشد، مهدي نويد ادهم اظهار کرد: كتاب‌هاي كمك درسي بايد آنچه را كه ما در كتاب‌هاي درسي نوشته‌ايم قبول داشته باشند؛ تأكيد، تقويت، تكميل و ترويج كنند تا بچه‌ها، عميق‌تر، دقيق‌تر و بهتر مطالب را ياد بگيرند.

نويد ادهم خاطرنشان كرد: ظرف كتاب‌هاي درسي با محدوديت‌هاي مختلف روبروست و كتاب‌هاي كمك آموزشي و توليدات بخش غيردولتي، مي‌تواند به اين نياز واقعي جامعه پاسخ دهد.

وي با اشاره به اين كه در مجموع، نگاه آموزش و پرورش به ناشران و توليدكنندگان كتاب‌هاي كمك آموزشي حمايتي است، تأكيد كرد: معتقديم ظرفيت خوبي در بخش غيردولتي وجود دارد و بايد از توان بخش غيردولتي و توليدات غيردولتي استفاده كنيم.

نويد ادهم تصريح كرد: در اين راستا، چند عنصر مهم بايد در نظر گرفته شود، از جمله اينكه آموزش و پرورش يك پديده فرهنگي است و كل سياست‌گذاري‌ها، برنامه‌ريزي‌ها و توليد كتاب‌هاي درسي و برنامه‌هاي آموزشي بايد به فرهنگ جامعه توجه داشته باشند و به آن واكنش مثبت نشان دهند.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش درباره آسيب‌هايي كه صنعت نشر كتاب‌هاي آموزشي را تهديد مي‌كند، افزود : سوداگران و توليد كنندگاني كه صرفاً از منظر اقتصادي و به عنوان يك بازار پرسود به اين صحنه نگاه مي‌كنند و رسالت اصلي خود را درآمد زايي از اين ميدان مي‌دانند خطر و آسيب بزرگي در راستاي تاثيرگذاري فرهنگي و ارزشي هستند و اين آسيب‌ها با وجود كنكور و مافياي كنكور در كشور، متاسفانه تقويت شده است، به گونه‌اي كه سوداگران علم در بخش‌هاي مختلف كلاس و مدرسة ما حضور دارند و با منابعي كه به دست آورده‌اند مي‌توانند جريان سالم تعليم و تربيت را تحت تاثير خود قرار دهند. به اين دليل، رسالت ساماندهي كتاب‌هاي كمك آموزشي رسالت بسيار سنگيني است تا زمينه نشر و گسترش كتاب‌هاي مفيد و همسو را تقويت كند و به موازات آن، از گسترش و انتشاركتاب‌هاي غير استاندارد و غير مفيد جلوگيري بعمل آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار