استاندار آذربایجان شرقی:

عقب‌ماندگی از تکنولوژی و فرسودگی ماشین‌آلات، مانع توسعه واحدهای تولیدی است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که عقب ماندگی از تکنولوژی و فرسودگی ماشین‌آلات سد راه توسعه واحدهای تولیدی است، گفت: اگر از تحول پرشتاب تکنولوژی در دنیا غفلت کنیم، موفق نخواهیم شد.

کد مطلب: ۶۹۷۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در پنجمین همایش معرفی برترین شرکت‌های غرب و شمال‌غرب کشور (ایران‌تک)، اظهار کرد: باتوجه به این‌که آذربایجان‌ شرقی قطب صنعتی کشورمحسوب می‌شود؛ برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند فرصت مناسبی برای ارزیابی شرکت‌های برتر براساس شاخص‌های استاندارد باشد.

وی گفت: تنها با تزریق سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی مشکلاتشان مرتفع نخواهد شد؛ بلکه باید واحدهای تولیدی خود را با تکنولوژی روز دنیا تطابق دهند تا بتوانند با سایر کشورها توان رقابت داشته باشند.

وی افزود: براساس آمار، ۷۶ درصد منشا آلودگی هوا خودروها است؛ خوشبختانه در حال حاضر پالایشگاه تبریز توانسته بنزین یورو 4 را تولید کند و در صدد این است که با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلار به یورو 5 برسد و این امر در کاهش آلودگی هوا موثر است.

خدابخش خاطرنشان کرد: متاسفانه شرکت ایدم موتور دیزلی با استاندارد یورو 4 تولید نمی‌کند و حتی اگر بخواهیم میلیاردها دلار تسهیلات سرمایه در گردش نیز تزریق کنیم، در کاهش آلایندگی هوا موثر نخواهد بود؛ چراکه این واحد از لحاظ تکنولوژی دچار مشکل است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم یورو 5 را به سرانجام برسانیم، دنیا خود را به استاندارد یورو 6 رسانده و بعد آن به سمت نانو تکنولوژی و رباتیک حرکت می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: امیدواریم واحدهایی که از لحاظ تکنولوژی قدیمی هستند، بتوانند واحد های خود را با تکنولوژی روز دنیا تطبیق دهند، البته دانشگاه‌های صنعتی باید به این موضوع ورود کنند.

خدابخش با اشاره به این‌که مالکیت با مدیریت دو مقوله متفاوت است، افزود: قرار نیست که یک سرمایه‌گذار مدیر، هم تولیدکننده و هم صادرکننده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار