موحدی کرمانی: مردمی که داد می‌زنند پول‌های ما را چرا نمی‌دهند، بدانند بدهکاران کلان بانکی بليعده‌اند

تهران (پانا) - خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر حسابرسی بسیار دقیق الهی خطاب به بدهكاران كلان بانك‌ها گفت كه آنها بايد بدانند قيامتي هم وجود دارد و اينها پول مردم است.

کد مطلب: ۶۹۷۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش فارس، آیت‌الله محمدعلي موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه امروز (هشت دي) تهران گفت: خداوند همه ما را بیدار کند، مخصوصاً کسانی که به بیت‌المال دستبرد می‌زنند یا اینکه از بانک وام می‌گیرند و پس نمی‌دهند. من حتی شنیده‌ام رقم هزار میلیارد تومانی نیز از بانک وام گرفته‌اند و در مقابل بانک هم چیزی به عنوان ضمانت از آنان دریافت نکرده است و در آخر یا فرار کرده یا مخفی شده‌اند، اما بدانند این پول‌ها، پول مردم است .

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: این مردمی که داد می‌زنند پول‌های ما را چرا نمی‌دهند، بدانند پول‌ها را بدهکارهای کلان بانکی بلعیده‌اند و این افراد باید جواب بدهند؛ چراکه قیامتی هم هست .

امام جمعه موقت تهران همچنين اشاره به مشکلات آب و هوای پایتخت و سایر کلانشهرها، اظهارداشت: هوای آلوده یک فاجعه بوده و هست؛ عده‌ای را بیمار کرده و به کام مرگ کشانده و باعث شده است مردم از شهرهای آلوده فرار کنند .

موحدي كرماني تأکید کرد: این سخن که برخی‌ها می‌گویند وضعیت در مکزیک، دهلی‌نو و پکن هم مشابه تهران است، نه افتخار محسوب می‌شود نه عذر موجه. طبق اطلاعات موثق در همین پکن در هر محله‌ای دستگاهی به‌عنوان تصفیه هوا قرار داده و هوای آلوده را به هوای پاک تبدیل می‌کند .

وی ادامه داد: چین یک کشور الحادی است، اما این هنرش است كه در هر ساعت 30 هزار مترمکعب هوا را تصفیه می‌کند. در سال 2008 میلادی، قرار بود المپیک در چین برگزار شود، بنابراین از اول سال هفته‌ای یک‌بار باران مصنوعی در چین مي‌باريد و هوا به این ترتیب تمیز می‌شد .

تحسين فيلترينگ چين

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ما در صنعت به دلیل مضرات شاهان پهلوی عقب هستیم، گفت: 40 سال است که انقلاب شده، این 40 سال وقت کمی نیست و باید طبق گفته قرآن الگو باشیم نه اینکه کفار برای ما الگو شده باشند .

وی در همین زمینه کشور چین را مثال زد و تصریح کرد: چین نه‌تنها برای هوای آلوده تدبیر اندیشیده، بلکه برای فضای آلوده مجازی نیز فکر کرده است و در همین راستا فیلتری را قرار داده است تا هیچ اندیشه مخالف نظام چین وارد مغز مردم نشود و مطالب متناسب با فضای فرهنگی این کشور باشد .

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز در فضای مجازی هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است، اظهار گرد: نباید فضا را آزاد بگذاریم و اجازه بدهیم هر فکر مسموم و صحبت نسنجیده‌ای وارد ذهن مردم شود. این چه تفکری است که برخی‌ها دارند. خدا ان‌شاءالله مسئولان ما را از خواب بیدار کند .

گناه نكنيد زمين‌لرزه تمام مي‌شود

وی همچنین در ادامه به پنجم دی‌ماه روز ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثر بلایای طبیعی اشاره و تصریح کرد: مردم ما روزهای تلخی به خاطر زلزله و هوای آلوده پشت سر گذاشتند و این زلزله‌های متعدد و پی‌درپی واقعاً فاجعه است .

موحدي كرماني درباره حرکت رانشی گسل‌ها بر پیکره زمین و ایجاد زمین‌لرزه گفت: تمام این حوادث ظاهری علت معنوی هم دارد، بنابراین یکی از دلایل زمین‌لرزه وجود گناه بر روی زمین است که زمین‌ها را می‌لرزاند؛ چراکه خداوند به جز خیر و خوبی برای بنده‌اش چیز دیگری نمی‌خواهد اما پروردگار تأکید دارد که خیر و شر به خودتان برمی‌گردد .

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: این دامن‌های آلوده، این خوردن مال حرام، این دست‌درازی به بیت‌المال، تصرفات غلط در اموال عمومی، دروغ‌ها، سوءاستفاده‌ها، غفلت‌ها، بی‌توجهی‌ها به مردم از سوی مسئولان و رواج ربا در بانک‌ها زمین را می‌لرزاند. به مردم رحم کنید، گناه نکنید، لرزه زمین تمام می‌شود .

وی با تأکید بر اینکه امروزه در بسیاری از کشورها همچون ژاپن، مشکل زلزله و مقاوم‌سازی در مقابل آن حل شده است، گفت: در ژاپن زمین مرتب در حال لرزش است، اما به مردم آسیب نمی‌رسد، چرا این تکنولوژی را از آنهایی که در اختیار دارند به هر قیمتی به دست نمی‌آورید. اگر این حقوق‌های نجومی را کمی پایین بیاورید و خرج حفظ مردم کنید، این تکنولوژی را هم می‌توان تصاحب کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار