باقر لاریجانی: اعتبار بخشی تمام دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های آموزشی کشور

تهران (پانا) - معاون آموزشی وزارت بهداشت گفته است که تمامی دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های آموزشی اعتباربخشی شدنده اند.

کد مطلب: ۶۹۷۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ،باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری جلسه کلان منطقه آمایشی ۲ و طرح ظرفیت ها و مسائل آموزشی دانشگاههای کلان منطقه در این جلسه، گفت: حدود ۱۸ هزار دانشجوی علوم پزشکی در منطقه ۲ مشغول به تحصیل هستند و این منطقه ۴۰ کانون آموزشی دارد.

لاریجانی افزود: ظرفیت خوبی برای راه اندازی شبکه های علمی و آموزشی در آینده منطقه وجود دارد و اگر جهت و چشم انداز دانشگاههای منطقه روشن شود می‌توان از پتانسیل های زیاد منطقه برای ارتقای آن بهره برداری کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: دانشگاههای منطقه می‌توانند ظرفیت تحصیلات تکمیلی خود را در زمینه‌هایی خاص ارتقا دهند و از این طریق در این زمینه‌ها به عنوان قطب کشوری عمل نمایند.

لاریجانی با بیان اینکه طی ۵ سال آینده برنامه این است که هر منطقه ۷۰ درصد نیروی انسانی خود را تربیت کند، گفت: دانشگاهها با تعیین ماموریت ملی برای خود و گسترش رشته‌ها در این راستا می‌ توانند نقش چشمگیری در حرکت کشور به سمت مرجعیت در برخی حوزه‌ها داشته باشند.‌


وی با بیان اهمیت رسالت مدار شدن دانشگاه‌ها گفت: این امر تا حدی مهم است که اولین بسته از مجموعه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به دستیابی به مرجعیت علمی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده اختصاص یافته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به بسته حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم خاطرنشان کرد: دانشگاهها باید با محیط بیرون، صنعت و حتی مجامع بین المللی ارتباط داشته باشند و ضمن تولید علم براساس نیاز جامعه زمینه‌های تولید ثروت را نیز فراهم نمایند.

لاریجانی به اهمیت توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهای منطقه طی چند سال گذشته ظرفیت های خود برای جذب دانشجوی خارجی و توریسم درمانی را افزایش داده اند. منطقه ۲آمایشی به لحاظ اقلیمی این ظرفیت را دارد تا بتواند از کشورهای منطقه دانشجو و بیمار جذب نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار