رئیس بهزیستی شهرستان دماوند خبر داد:

فعالیت اورژانس اجتماعی درشهرستان دماوند

دماوند(پانا)-رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از استقرار اورژانس اجتماعی در11نقطه سطح شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۷۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا شهرستان های تهران ، نشست اعضای شورای اسلامی شهر رودهن با حضوررئیس و اعضای کمیته مشارکت‌های مردمی بهزیستی ، اعضای شورای اسلامی شهر رودهن، و رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند برگزار شد.
رئیس بهزیستی شهرستان دماوند در این نشست اظهار داشت: سازمان بهزیستی در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی فعالیت می‌کند.
حسین بی‌نیاز ادامه داد: ۱۶۹ مأموریت سازمانی و بیش از ۳۰ گروه هدف در سطح کشور در حوزه‌های مختلف سازمان بهزیستی به‌خصوص اجتماعی فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: هر نوع آسیبی که در سطح جامعه وجود دارد، به‌نوعی ارتباط با بهزیستی دارد و بیشترین آمار مربوط به معلولان است.
بی‌نیاز تصریح کرد: با پیشگیری‌هایی که صورت گرفته ، در اکثر شهرها حدود ۳۰ درصد مشکلات معلولان رفع شده و معلولان در شهرهای مختلف کشور با مشکلات خاصی مواجه هستند، در حالی‌ که بر اثر یک اتفاق دچار معلولیت شدند و این‌ها هم شهروندهای همین کشور هستند.
وی افزود: یکی از موضوعاتی که از سال گذشته طرح آن را در سطح شهرستان دماوند و با موافقت فرماندار شهرستان آغاز کردیم، ورود به مناسب‌سازی شهری برای سالمندان، معلولان و ناتوا جسمی و ذهنی بود.
بی‌نیاز گفت: از شهردارها و شوراهای اسلامی شهر در سطح شهرستان دماوند درخواست داریم، در بحث پیش‌بینی بودجه سال آینده، مناسب‌سازی شهری را برای معلولان در نظر بگیرند.
رئیس بهزیستی شهرستان دماوند اضافه کرد: ما در سطح شهرستان دماوند هزار و ۵۱۷ معلول را تحت پوشش خودداریم که این آمار در شهر رودهن ۲۲۹ نفر و در روستاهای رودهن ۱۲۵ نفر است.
وی خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی یکی دیگر از نیازهای شهرستان دماوند به‌خصوص در مسکن‌های مهر بود که امسال در سطح شهرستان دماوند راه‌اندازی کردیم و دریازده منطقه شهرستان دماوند ازجمله مسکن مهر رودهن فعال‌شده، تا از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.
رئیس بهزیستی شهرستان دماوند اذعان داشت: در قبال تک‌تک افراد مسؤولیت داریم و با راه‌اندازی کمیته مشارکت‌های مردمی در سطح شهرستان درصدد رفع مشکلات افراد تحت تکلف هستیم.
بی‌نیاز ادامه داد: در کمیته مشارکت‌های مردمی از سه شهر رودهن، آبسرد وکیلان، یک نفر و دو نفر از دماوند حضور دارند و افرادی به‌عنوان نماینده شهرها انتخاب شدند و وظایف این کمیته بحث سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات است و کارکنان دولت می‌توانند به اهداف بهزیستی کمک کنند .
/خبرنگار:فرگل جعفری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار