کاهش دما در نیمه شمالی کشور/بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفته است که از امروز تا چهارشنبه ( ۶ دی ماه) شاهد کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور هستیم و بارش در روزهای دوشنبه وسه شنبه درارتفاعات زاگرس و البرز به صورت برف خواهد بود.

کد مطلب: ۶۹۶۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد

احد وظیفه در گفت و گو با پانا افزود:‌ براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز با ورود یک سامانه بارشی درمناطقی ازغرب وشمال غرب، دامنه‌های البرزغربی ومرکزی وسواحل دریای خزر و تا اواخر وقت در مناطقی از شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. درجنوب خوزستان نیز وزش باد و گرد و خاک وکاهش دید افقی دورانتظار نیست.

وی در ادامه گفت: امروز شدت بارش درنیمه شمالی کرمانشاه، غرب همدان، مناطقی از کردستان، شمال زنجان، جنوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا (۵ دی ماه) از ناپایداری‌ها درشمال غرب کاسته می‌شود و سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس مرکزی وجنوبی، مناطقی از جنوب غرب، مرکز، البرزشرقی، سواحل مرکزی وشرقی خزر و مناطقی از شرق و شمال شرق کشورفعال وسبب ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید می‌شود و شدت بارش دراین روز در جنوب استان مرکزی، شمال شرق خوزستان، چهارمحال وبختیاری، شمال کهگیلویه وبویراحمد، برخی مناطق اصفهان ولرستان خواهد بود.

وی افزود: این سامانه روز چهارشنبه (۶ دی ماه) در مناطقی از شمال شرق وشرق کشور سبب بارش پراکنده و وزش باد شدید وبتدریج از کشور خارج می ‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا (۵ دی ماه) نیمه ابری اوایل شب نیمه ابری همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۷ و ۸ درجه سانتیگراد و چهارشنبه (۶ دی ماه) کمی ابری و غبارصبحگاهی گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و دما در گرمترین زمان به ۱۵ درجه سانتیگراد و در سردترین زمان به ۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار