مصرف آنتی‌بیوتیک در ایران ۲.۵ برابر کشور‌های مشابه است

تهران (پانا) - رئیس سازمان غذا و دارو از مصرف 2.5 برابری آنتی بیوتیک ایران در برابر کشور‌های مشابه خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۶۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، غلامرضا اصغری‌ اظهار کرد: متأسفانه مصرف آنتی‌بیوتیک در ایران حدود 2.5 برابر کشورهای مشابه است که امیدواریم این آمار غیرمنطقی به‌زودی کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: در راستای کاهش تجویز آنتی‌بیوتیک و داروهای مختلف آموزش‌های خوبی به گروه‌های مختلف پزشکان و به‌خصوص پزشکان عمومی در حال انجام است و همکارانی‌ که داروهای اضافی و به‌خصوص آنتی‌بیوتیک به مردم تجویز می‌کنند به کمیته مربوطه دعوت می‌شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو و مشاور وزیر با بیان اینکه، مصرف آنتی‌بیوتیک و داروهای خود سرانه در بین مردم ایران از استاندارد دنیا بالاتر است، افزود: برخی از بیماران بستری در بیمارستان‌ها بسته به عارضه‌شان چندین نوع آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنند ولی متأسفانه برخی افراد به دلیل سرماخوردگی‌های ساده ویروسی به‌صورت خودسرانه آنتی‌بیوتیک از داروخانه‌ها درخواست می‌کنند.

داروی پری‌پاراتاید‌ کمیاب نبوده و فقط از پوشش بیمه خارج شده است

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تجویز خودسرانه دارو به مردم از سوی داروخانه‌ها غیرمجاز است، ادامه داد: داروی پری‌پاراتاید‌ کمیاب نبوده و فقط از پوشش بیمه خارج شده است و افراد می‌توانند به‌صورت آزاد این دارو را تهیه کنند.

وی تأکید کرد: داروی پارکینسون‌ به‌اندازه کافی در بازار موجود است و نوع داخلی آن کیفیت لازم را دارد.

اصغری‌ اظهار کرد:‌ داروی پارکینسون‌ حدود 10 درصد در بازار ایران سهم دارد و بیشتر مشکلات در توزیع این دارو است.

وی یادآور شد: برخی مردم و حتی پزشکان علاقه زیادی به تجویز و مصرف داروهای خارجی دارند که تنها سهمشان در بازار کشور حدود 10 درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار