منع بخشی از دستور مهاجرتی ترامپ از سوی دادگاه فدرال واشنگتن

تهران (پانا) - یک دادگاه فدرال در واشنگتن بخشی از دستور ممنوعیت مهاجرتی دولت دونالد ترامپ را که برای مهاجران برخی کشورهای مسلمان از جمله ایران محدودیت ایجاد می‌کند، منع کرد.

کد مطلب: ۶۹۶۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سی‌ان‌ان، قاضی جیمز روبرت از منطقه غربی واشنگتن در حکمی که روز شنبه منتشر شد با استدلال دو گروهی که دستور ممنوعیت سفر را مانع افرادی می دانستند که قصد بازگشت به خانواده‌های خود در آمریکا را دارند، موافقت کرد.

رابی ویل برکویتز، افسر اجرایی خدمات خانوادگی به یهودیان که شکایت یکی از گروه‌های مذکور را پیگیری می‌کرد می‌گوید: ما از اینکه شانسی برای بازگشت به خانواده وجود داشته باشد هیجان‌‌زده هستیم. پناهجویانی که رنج زیادی متحمل شده‌اند می‌توانند امنیت داشته باشند.

به گزارش پانا، روز گذشته نیز یک دادگاه تجدید نظر در آمریکا با صدور حکمی اعلام کرد که دستور منع سفر اتباع چند کشور ازجمله ایران به خاک آمریکا نباید برای افرادی که روابط محکمی با این کشور دارند، اعمال شود.

به گزارش رویترز، دادگاه تجدید نظر منطقه‌ای آمریکا روز جمعه حکم داد: افرادی که روابط محکمی با آمریکا دارند نباید شامل فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ شوند که بر اساس آن اتباع شش کشور شامل سوریه، ایران، یمن، سومالی، چاد و لیبی نمی‌توانند ویزای ورود به آمریکا را دریافت کنند.

این دادگاه تجدید نظر با حضور سه قاضی همچنین اعلام کرد که اجرایی شدن حکم آن تا زمان تصمیم نهایی دیوان عالی آمریکا درباره آخرین دستور منع مهاجرتی رئیس جمهور ترامپ معلق خواهد ماند.

پیش از این، دیوان عالی آمریکا اجازه داده بود تا قانون منع مهاجرتی رئیس‌جمهور علیه اتباع این کشورها به‌طور کامل اجرا شود اما سپس بخش‌هایی از آن را متوقف کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار