در گفت‌وگو با پانا عنوان شد

آخرین وضعیت لایحه «حمایت از حقوق حیوانات»

تهران (پانا) - مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست آخرین وضعیت لایحه «حمایت از حقوق حیوانات» را تشریح کرد.

کد مطلب: ۶۹۵۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

موضوع حیوان‌آزاری مساله جدیدی نیست و مصادیق آن طی سال‌های گذشته بارها در شبکه‌های اجتماعی دیده شده است اما اوج حیوان آزاری را می‌توان در سال 94 دانست آنهم با شیوع پدیده ای به نام سگ‌کشی که در استان‌های مختلف کشور موجب شد تا جای خالی قانونی که از حیوانات دفاع کند بیش از پیش احساس شود. با توجه به اهمیت این موضوع، سازمان محیط‌زیست لایحه ای را تحت عنوان «حمایت از حقوق حیوانات بی سرپرست» تدوین کرد.این لایحه در قالب یک ماده واحده در تلاش است تا خلأ قانونی‌ را که تا پیش از این در مورد حیوان آزاری وجود داشت، پر کند.

اواخر سال 94 بود که مهرداد بائوج‌لاهوتی، نایب‌رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، برای امضای پیش‌نویس قانون حمایت از حیوانات اعلام آمادگی کرد و گفت: «پیش‌نویس قانون حمایت از حیوانات قطعا در فراکسیون محیط‌زیست مجلس با استقبال مواجه خواهد شد.» از آن تاریخ تاکنون بررسی این لایحه ادامه داشت تا اینکه سرانجام پیش‌نویس آن از سوی مجلس به سازمان حفاظت محیط‌زیست برگشت خورد. نمایندگان مجلس ایراداتی را به پیش‌نویس این قانون وارد کردند و قرار شد پس از رفع این ایرادات بار دیگر پیش‌نویس به هیأت دولت ارسال شود و در هیأت دولت بازنگری شده است.

محمد درویش، مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با پانا، با بیان اینکه لایحه در کمیسیون لوایح هیأت دولت مطرح شده است، گفت: لایحه حمایت از حقوق حیوانات بی سرپرست به تأیید قوه قضائیه رسیده و هم اکنون در نوبت طرح در مجلس است.

مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: لایحه منع حیوان آزاری در قالب اصلاحیه قانون مجازات اسلامی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود و امیدواریم هر چه زودتر لایحه حمایت از حقوق حیوانات به مجلس شورای اسلامی برود تا شاهد کشتار حیوانات بی سرپرست نباشیم.

وی تأکید کرد: به دلیل اینکه در کشور مجازاتی برای آزار دهندگان حیوانات وجود ندارد،تصویب این لایحه می‌تواند مشکلات موجود را برطرف کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار