عضو شورای شهر تهران با حضور در خبرگزاری پانا مطرح کرد

منتظر مستندات مجلس در خصوص واگذاری خیابان مردم هستیم

تهران (پانا) - به گفته دبیر کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، هنوز مستندات مجلس شورای اسلامی درباره واگذاری بخشی از خیابان مردم به مجلس به شورای شهر ارسال نشده است.

کد مطلب: ۶۹۵۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد

حسن خلیل آبادی در جریان بازدید از خبرگزاری پانا درخصوص حصارکشی مقابل مجلس گفت: در این رابطه به مجلس شورای اسلامی تذکر دادیم. در جلسه‌ای هم که با رئیس مجلس داشتیم این موضوع مطرح شده است .

دبیر کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران افزود: در دوره مدیریت قبلی شهرداری تهران، توافقی بین شهرداری و مجلس صورت گرفته و طبق آن بخشی از خیابان مردم که معبر عمومی است به مجلس واگذار و دیوار کشیی شده است. این مساله موجب ترافیک در اطراف مجلس شورای اسلامی شده است.

وی با تأکید بر اینکه مسایل امنیتی با دیوار کشی حل نمی‌شود، گفت: شهرداری نمی‌تواند چنین توافقی با هیچ‌یک از نهادها انجام دهد مگر اینکه مصوبه شورای عالی امنیت ملی را داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم قول داده شد تا این موضوع حل شود. بخشی از دیوارکشی مقابل مجلس متوقف شده است. همچنین قرار است اسناد این طرح به شورا فرستاده شود که هنوز ارائه نشده است.

طبق گفته محمدجواد حق شناس دیگر عضو شورای شهر تهران نیز مجلس بدون اخد مجوز از شورای شهر تهران اقدام به دیوارکشی جلوی ساختمان مجلس قدیم کرده است که یکی از آثار تاریخی ملی محسوب می‌شود و این اقدام مغایر با هویت ملی و تاریخی تهران است.

به گزارش پانا، در مهرماه سال جاری، مجلس شورای اسلامی در طرح توسعه و به بهانه مسایل امنیتی نسبت به دیوار کشی مقابل مجلس و مسدود کردن بخشی از خیابان مردم اقدام کرد که این موضوع با واکنش شورای شهر تهران مواجه شد.

گفت‌وگوی مشروح پانا با حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران به‌زودی منتشر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار