مدیرکل دفتر تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی خبرداد:

وجود ۳ میلیون زوج نابارور در کشور

اردبیل (پانا) - مدیرکل دفتر تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی گفت: در حال حاضر ۳ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد.

کد مطلب: ۶۹۴۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد

قدرت‌الله شاکرنژاد در نشست با متخصصان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل اظهار داشت: این مرکز یکی از مجهزترین مراکز درمان ناباروری کشور است و امکانات و تجهیزات آن مطابق با استاندارهای چنین مراکزی است .

وی از فعالیت ۷ مرکز درمان ناباروری وابسته به جهاددانشگاهی در سطح کشور خبر داد و افزود: جهاددانشگاهی به دنبال ارتقای کیفیت خدمات درمانی در این مراکز است تا بتواند میزان رضایت مراجعه کنندگان را بالا ببرد .

مدیرکل دفتر تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی با اشاره به وجود سه میلیون زوج نابارور در سطح کشور تصریح کرد: با توجه به نرخ بالای ناباروری در استان اردبیل ضرورت دارد که فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز گسترش یابد .

شاکرنژاد مهمترین مشکل مرکز درمان ناباروری قفقاز را فضای فیزیکی محدود آن دانست و گفت: باید برای رفع این مشکل، دفتر مرکزی جهاددانشگاهی و مسئولان استانی چاره‌ای بیندیشند تا ارائه خدمات به زوجین نابارور در اسرع وقت و بدون کوچکترین مشکلی انجام شود .

وی بیان کرد: در حال حاضر جهاددانشگاهی تعامل خوبی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در سطح استان‌ها با دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد و با اعتمادسازی به دنبال تقویت این تعاملات است .

مدیرکل دفتر تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی با بیان اینکه جهاددانشگاهی تنها به دنبال ایجاد مرکز درمان ناباروری نیست، تصریح کرد: این نهاد سعی دارد در این مراکز ضمن انجام امور درمانی، فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی مورد نیاز کشور را انجام دهد تا به راهکارهای نوینی در برطرف شدن مشکلات نازایی زوجین دست یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار