معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش

رشد پیش‌دبستانی در خوزستان بالاتر از حد انتظار وزارتخانه است

تهران (پانا) - معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش از رشد کمی و کیفی پیش‌دبستانی در آموزش و پرورش خوزستان بالاتر از انتظارات خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۴۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، رضوان حکیم زاده با بیان اینکه خوزستان در بخش آموزش دوره ابتدایی پیشرفت های چشمگیری داشته است، گفت: در جذب نوآموزان پیش دبستانی در این استان موفقیت زیادی حاصل شده است و میزان جذب این نوآموزان از مرز 100 هزار نفر در سامانه سناد عبور کرده است که از سطح انتظارات وزارت آموزش و پرورش بالاتر است که بهترین رشد در این شاخص در استان خوزستان دیده شده است.
حکیم زاده بیان کرد: پیش دبستانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به دلیل اینکه کلید موفقیت دانش آموزان در آینده محسوب می شود و نه تنها به آنها کمک می کند که زبان معیار را فرا بگیرند بلکه با گذراندن دوره پیش دبستانی دانش آموزان می توانند تا در زمانی که در مدرسه حضور دارند موفقیت های بیشتری را تجربه کنند و این سبب ارتقای آموزش و پرورش خوزستان حتی در دوره متوسطه می شود.
وی گذراندن دوره پیش دبستانی در مناطق دو زبانه را ضروری دانست و تصریح کرد: در جلسه توسعه مناطق مرزی که در تهران برگزار شد، تنها موضوعی که در خواست شد پوشش صد در صدی دوره پیش دبستانی در مناطق مرزی و دو زبانه به عنوان یک فرصت آموزشی بود.
حکیم زاده گفت: طبق بررسی هایی که انجام شده است، رابطه مستقیمی بین رشد و توسعه کشورها و نرخ پوشش پیش دبستانی وجود دارد و فرصتی که به این ترتیب در اختیار نوآموزان پیش دبستانی قرار می گیرد مصداق برقراری عدالت آموزشی است. عدالت آموزشی به این مفهوم است که دانش آموزان از نظر کیفی بتوانند از نظر آموزشی فرصت های برابری برای یادگیری داشته باشند.
معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: دانش آموز وقتی وارد پایه اول می شود باید توانایی درک مطلب و خواندن را به زبان فارسی داشته باشند از این رو ضرورت گذراندن دوره پیش دبستانی در مناطق دو زبانه بسیار بالاست.
حکیم زاده تصریح کرد: دولت تدبیر و امید ردیف اعتباری خاصی را برای پوشش پیش دبستانی در مناطق دو زبانه و مناطق محروم مصوب کرده است و این دوره در مناطق دو زبانه به صورت اجباری درآمده است.
وی دوره ابتدایی را کلید توسعه در کشور است دانست و گفت: در استان خوزستان با کمترین امکانات بیشترین دوره برای توانمند سازی همکاران دوره پیش دبستانی و ابتدایی برگزار شده است و در جشنواره معلمان تلاشگری که همه ساله برگزار می شود، شور و اشتیاق معلمان خوزستان برای حضور در این جشنواره بسیار زیاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار