جزییات مصوبات شورای مدیران سازمان نهضت سوادآموزی برای حمایت از مناطق زلزله‌زده

تهران (پانا) - بیست و نهمین جلسه شورای مدیران سازمان نهضت سوادآموزی به منظور بررسی گزارش بازدید از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه و آخرین هماهنگی‌های لازم در خصوص اجرای برنامه‌های سوادآموزی هفته نکوداشت سوادآموزی با حضور رئیس سازمان و اعضای این شورا تشکیل شد.

کد مطلب: ۶۹۴۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی بعد از استماع گزارش تهیه شده توسط تیم اعزامی سازمان، از مناطق آسیب دیده استان کرمانشاه اعلام کرد: سازمان باید تمامی سعی و اهتمام خود را برای حمایت از افراد آسیب دیده زلزله بکار برده و برنامه ریزی های لازم را برای رفع مشکلات ناشی از این حادثه غم بار انجام دهد.
وی در خصوص نگرانی‌های آموزش دهندگان در خصوص عدم شرکت در آزمون پایانی سامانه آموزش مجازی آموزش دهندگان بیان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده مقرر شده است، ادامه همکاری این افراد منوط به نتیجه آزمون نهایی دوره آموزش مجازی آموزش دهندگان نباشد. بنابراین همه آموزش دهندگان شاغل در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی می توانند بدون هیچ دغدغه و نگرانی به همکاری خود با دوره های سواد آموزی ادامه دهند .
باقرزاده گفت: به ضرورت انجام برنامه ریزی های مقتضی برای ارتقای روحیه و بازگرداندن روحیه امید در بین افراد حادثه دیده تصریح کرد: سازمان نهضت سواد آموزی از طریق پیش بینی و انجام برنامه های متنوع فرهنگی، همچون انشا نویسی، دلنوشته و تهیه یک بسته فرهنگی می تواند روحیه امید به زندگی را دربین سواد آموزان آسیب دیده زلزله کرمانشاه تقویت کند.
وی بیان کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با مدیر کل آموزش و پرورش استان، مکاتبات لازم صورت گرفته و از او درخواست شود امکانات مورد نیاز سخت افزاری برای تجهیز کلاس های نهضت سوادآموزی تامین شود.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به ضرورت از سرگیری فعالیت های سواد آموزی در مناطق زلزله زده تاکید و اعلام کرد: سازمان تمهیدات لازم برای احیای کلاس های نهضت سوادآموزی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است و از آموزش دهندگان درخواست می کند در چادرها و کانکس های موجود کلاس های سواد آموزی را دایر کنند.
باقرزاده اعلام کرد: آموزش دهندگانی که نسبت به برگزاری کلاس ها در مناطق زلزله زده اقدام کنند، امتیازات ویژه ای در نظر گرفته خواهد شد .
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص تصمیمات اتخاذ شده توسط سازمان برای مرتفع کردن مشکلات و موانع موجود در سواد آموزی اعلام کرد: سازمان تمامی تلاش خود را برای پرداخت مطالبات سال های قبل آموزش دهندگان این مناطق انجام خواهد داد و تمام مطالبات آموزش دهندگان شهرستان های سرپل ذهاب ثلاث باباجانی را پرداخت خواهد کرد.
وی در زمینه نگرانی های موجود در بین آموزش دهندگان در زمینه قطع همکاری و مشکلات بیمه ای آنان بیان کرد: مقرر شد حق بیمه آموزش دهندگان مناطق زلزله زده در وقفه زمانی پیش آمده، به طور کامل پرداخت شود مشکلی در ادامه همکاری این افراد نیز وجود داشته باشد.
وی با توجه به ضرورت نظارت بر روند احیای کلاس های سواد آموزی این مناطق اعلام کرد: سازمان حمایت های مالی لازم را در خصوص تهیه وسایل نقلیه جهت بازدید از کلاس های مناطق روستایی و شهری مناطق زلزله زده انجام خواهد داد .
گفتنی است، طی هفته گذشته مدیر کل پشتیبانی و توسعه منابع انسانی و مشاور رئیس سازمان به منظور بررسی مسایل و مشکلات سواد آموزی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه سفر کرده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار