مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی:

نقش مدیران مدارس در ریشه کنی بیسوادی تعیین کننده است

تبریز(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نقش مدیران مدارس در ریشه کنی بیسوادی را تعیین کننده عنوان کرد.

کد مطلب: ۶۹۴۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد

جعفرپاشایی صبح امروز در جلسه کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان در باشگاه فرهنگیان گفت: مبارزه با بی سوادی و ریشه کنی این معضل تنها خاص معاونت سوادآموزی نیست و همه ی بخش ها موظف به مشارکت و همکاری در این بخش هستیم.

وی حمایت، تقویت و پیگری را دیدگاه اداره کل نسبت به سوادآموزی برشمرد و افزود: برای محقق شدن اهداف به کار گیری تمام ظرفیت ها اعم از دانش آموزان، اولیا، کارشناسان فرهنگی، معلمان و دیگر ابزار قانونی را تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: جلسات کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان هر سه ماه یکبار و در نواحی و مناطق هر دو ماه یکبار تشکیل خواهد شد.

پاشایی اظهار داشت: در برنامه های حوزه سواد آموزی تعیین برنامه، شناسایی ملزومات، تعیین زمان و مکان، اقدام و عمل و در نهایت ارزیابی و نظارت برای پیدا کردن حلقه مفقوده در این کار که عمدتا در مدیران مدارس خلاصه می شود ضروری و اساسی است.

این مقام مسئول در آذربایجان شرقی اولویت دار کردن امر سوادآموزی در مناطق و نواحی را خواستار شد و افزود: موضوع شناسایی اولیای بی سواد و پوشش تحصیلی آنان باید امسال با کار جهادی حل شود.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجان شرقی استفاده از ظرفیت رسانه را در اطلاع رسانی عملکرد معاونت سواد آموزی آموزش وپرورش استان ضروری دانست و افزود: تا مساله سواد به دغدغه عمومی تبدیل نشود برنامه ریزی و اقدامات نتیجه مطلوب خود را نخواهد داشت.

پاشایی با اشاره به پیگیری مصوبات استان در حوزه سواد آموزی تاکید کرد: معاونت سواد آموزی اداره کل انتظارات خود را بصورت کتبی از آموزش وپرورش نواحی و مناطق در خواست کند تا نتیجه بهتری را نسبت به گذشته کسب کند.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی در پایان بر اهمیت مدیران مدارس در ریشه کنی بی سوادی در استان اشاره کرد و افزود: در این راستا تشویق مادی و معنوی مدیران مدارس نقش بسزایی در ریشه کنی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار