مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه فرهنگیان استان تهران:

پیوند حوزه و دانشگاه با اسلامی شدن علوم و دانشگاه‌ها محقق می‌شود

تهران (پانا)-مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه فرهنگیان استان تهران گفت: وحدت حوزه و دانشگاه سازماندهی حاکم بر آنها را تقویت می‌کند و محتواها به هم نزدیک می‌شوند.

کد مطلب: ۶۹۴۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران،حجت الاسلام سید مهدی علم خواه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در دانشگاه فرهنگیان پردیس های استان تهران در همایش گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه که در پردیس شهید مفتح شهرری برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه در ایران در سال ۱۳۱۳ توسط پروفسور حسابی در تهران تاسیس شد.

وی افزود: در آن زمان جهان غرب حاکمیتش سکولاریست بود، لذا تولد دانشگاه در ایران به تحت سکولار مطرح شد هرچند پروفسور حسابی ماهیت را آموزش و پژوهش معرفی کرده بود اما در دانشگاهها بحث جدایی دین از سیاست و علم وجود داشت.

وی با بیان اینکه سالها تلاش شده بود حوزه و دانشگاه از هم دور شده و متحد نباشند، ادامه داد: وحدت این دو مرکز تعلیم و تعلّم، سازماندهی حاکم بر آنها را تقویت می کند و برخی محتواها به هم نزدیک می شوند.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه فرهنگیان استان تهران بیان کرد: هزار سال علم و دین در کنار هم بودند ابوعلی سینا، ذکریای رازی و ابوریحان بیرونی برکات پیوند علم و دین هستند که در کنار علم به مسائل دینی نیز پیداخته اند و جزو مشاهیر جهان هستند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اسلامی شدن دانشگاهها، تاکید کرد: هم باید صورت ظاهری دانشگاهها اسلامی شود و هم محتوای علوم بر اساس مفاهیم اسلامی باشد، یعنی آزادی اندیشه، نوآوری و خلاقیت داشته باشیم یعنی پژوهشگری ارزش الهی محسوب شود و درنتیجه فضائل اخلاقی رشد کند و رذایل اخلاقی از بین برود.

/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار