زینی‌وند: شهریه مدارس غیردولتی توسط کارگروه شهریه مناطق تعیین می‌شود

تهران(پانا)- رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با اشاره به تفویض اختیار به استان ها و مناطق کشور از تعیین شهریه مدارس غیر دولتی توسط کارگروه شهریه مناطق در سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۴۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی، مجتبی زینی‌وند در نشست اعضای شورای موسسان شهر تهران که با حضور مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران، زرافشان معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جمعی از روسای مناطق آموزش و پرورش تشکیل شد اظهارکرد: خوشبختانه امروز نگاه سختگیرانه به مدارس غیر دولتی کمتر و اعتماد به این مدار س بیشتر شده است و همچنین مسولان نظام هم بر این باورند که استفاده از ظرفیت مردم ومشارکت آنان در آموزش وپرورش به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه رشد و توسعه هر کشوری متناسب با رشد آموزش وپرورش آن کشور است، گفت: آموزش وپرورش کشور نباید منحصرا وابسته به منابع دولتی باشد بلکه باید از ظرفیت مشارکت مردم استفاده کند.

زینی‌وند افزود: در دنیای امروزی همه معتقدند که رکن اساسی توسعه نظام اجتماعی فرهنگی کشور، آموزش وپرورش است و آموزش و ساماندهی مغز نیروی جوانان و نوجوانان بزرگترین سرمایه ملی است و نیروی انسانی متخصص هم نتیجه آموزش کارآمد و اثر بخش است .

تاکید بر ضرورت مشارکت

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت بعنوان نیاز اصلی کشور بخصوص در آموزش و پرورش گفت: امروزه دیگر منابع طبیعی و معدنی جزو عوامل رشد کشورها نیستند بلکه منابع انسانی، آموزش و مدیریت آن مبانی اصلی توسعه کشور و تولید ثروت و رشد آن محسوب می شود .

وی ضمن اشاره به فلسفه و ماهیت تشکیل مدارس غیردولتی در سالهای اول انقلاب بیان کرد: تاکیدات و حمایت رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که فرمودند مردم را در فرهنگ شرکت دهید، نگاه خردمندانه، تیزبین و اندیشمندانی بود که مهر تایید بر ضررت این مشارکت توسط مردم را رقم زد تا امروز که آثار این مشارکت بر همگان مشخص شد .

زینی وند ادامه داد: جامعه ای می تواند توسعه یافته باشد و قدرت اقتصادی و صنعتی داشته باشد که در تربیت نسلی پویا ،توانمند و خلاق وبا مهارت موفق باشد .

وی افزود : محدودیت منابع، انتظارات روزافزون مردم از آموزش و پرورش و گستردگی وظایف باعث شده که دولت به تنهایی نتواند رسالت سنگین تعلیم وتربیت را در کشور عهده دار شود و مستلزم مشارکت همه اقشار جامعه در آموزش و پرورش است .

مراکز غیر دولتی یکی از مهم ترین بسترهای مشارکت اقشار جامعه است

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس و مراکز غیر دولتی یکی از مهمترین بسترهای مشارکت اقشار جامعه در آموزش و پرورش و مطمئن ترین و کارساز ترین زیرسیستم در سیستم نظام آموزش و پرورش در کارآمدی و اثربخشی فعالیتهای آموزشی و پرورشی است.

زینی وند با اشاره به اینکه سپردن بخشی از وظایف نظام تعلیم وتربیت به موسسان غیردولتی رسالت آنان را در تربیت نسلی توانمند وخداشناس و معتقد سنگین تر می‌کند افزود : رسالت موسسان غیردولتی فقط سرمایه گذاری و راه اندازی فضای آموزشی نیست بلکه سرمایه گذاری در آموزش و تربیت بعنوان یکی از ارکان بنیادی مدیریت در واحدهای آموزشی و اثربخشی فعالیت های آموزشی و پرورشی است .

وی با تاکید بر ضرورت کیفیت بخشی در مدارس غیر دولتی توسط موسسان افزود: موسسان به عنوان هدایتگر و راهبر آموزشی وبا نگاه آموزشی سه اصل اساسی حمایت ، هدایت و نظارت را سرلوحه کار خود کند.

الگوی شهریه مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در خصوص الگوی شهریه مدارس غیردولتی عنوان کرد: الگوی شهریه قدم مطلوبی بود که برداشته شد اما کافی نیست و سالانه باید مورد بازنگری قرار گیرد و مطابق با کارگروه شهریه مناطق و طبق تفاهم نامه ای با موسس تعیین می شود.

زینی وند با اشاره به تعداد انگشت شماری از موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران که ملتزم به قانون نیستند، گفت: متاسفانه تعداد معدودی از موسسان غیر دولتی که التزام به قانون ندارند باعث شدند که هویت مدارس غیر دولتی کشور بعضا زیر سوال برود که ما موظفیم طبق قانون با آنها برخورد کنیم تا حق دیگر مدارس تضییع نشود.

وی با اشاره به تصویب قانون اداره مدارس ومراکز غیر دولتی و آیین نامه های اجرایی آن در کمیسیون های تخصصی دولت بیان کرد: خوشبختانه اساسنامه صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی قبل از اینکه بودجه تصویب بشود به تصویب هیات دولت رسید و همچنین اساسنامه سازمان ، آئین نامه های اجرایی ، استقرار و ماده 12 و ... نیز در دستور کار کمیسیون دولت است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در پایان ضمن اشاره به اینکه اقدامات مطلوبی در حوزه مدارس آموزش از راه دور بویژه در جهت کمک به دانش آموزان زلزله زده از طریق آموزش های آن لاین وآف لاین صورت گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم با کمک و همراهی شما موسسان بتوانیم گام های موثری برای نظام تعلیم وتربیت کشور برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار