امام جمعه اردبیل:

شورای فرهنگ عمومی موظف به حمایت از مفاخر علمی اردبیل است

امام جمعه اردبیل گفت: شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل نیز وظیفه دارد که در راستای تقویت علمی از مفاخر علمی و فرهنگی خود در حد توان از آن ها حمایت کند.

کد مطلب: ۶۹۴۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،آیت‌الله سیدحسن عاملی در آئین نکوداشت پروفسور حسین شایقی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: پروفسور شایقی در حوزه علمی، جایگاه استان اردبیل را احیا کرده و بنده به نوبه خود به عشایر غیور و مردم قهرمان منطقه مغان تبریک می‌گویم که این نابغه علمی را پرورش دادند که امروز سبب افتخار استان اردبیل شده است .

وی بیان کرد: تجلیل از نخبگان و مقامات علمی حرکت بسیار شایسته است چراکه در طول تاریخ تمامی مشکلات مردم ایران به دلیل عقب‌ماندگی در حوزه‌های علمی بوده چرا که از تولید علم جهانی عقب بوده‌ایم .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: مشکلات بین‌المللی که در حال حاضر نیز با آن ها گریبانگیر هستیم به یقین می‌توان دلیل آن را عقب ماندن از پیشرفت‌های علم روز دنیا دانست و تنها راه نجات کشور و خودکفایی تمرکز بر پیشرفت‌های علمی است که مقام معظم رهبری نیز بارها به حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در این حوزه اشاره کردند .

عاملی تصریح کرد: در طول تاریخ کشور ایران هیچ حکومتی همچون جمهوری اسلامی ایران خدمت علمی به مردم نکرده و انقلاب اسلامی شان علمی ملت ایران را در دنیا ارتقا داده است .

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران اسلامی استقلال خود را مدیون شخصیت‌های علمی است که در راستای تولید علم در کشور تلاش کرده‌اند و ما این موضوع را باید با تجلیل از مقامات علمی ارزش دهیم .

وی اظهار کرد: باید به مقامات علمی خود ارزش دهیم تا شاهد حضور دانشمندان در خارج از کشور نباشیم و نظام علمی و آموزشی کشور باید یک سیستم آموزشی را تعریف کند که این موضوع در کشور تحقق یافته و بتوانیم از داشته‌های علمی خود دفاع کنیم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل نیز وظیفه دارد که در راستای تقویت علمی از مفاخر علمی و فرهنگی خود در حد توان حمایت کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار