یادداشت کارشناس فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران به بهانه روز حمل و نقل

رانندگان تاکسی از صبور‌ترین شاغلان جامعه هستند

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در یادداشتی روز حمل و نقل، روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و ساير دست‏ اندركاران و شاغلان بخش حمل و نقل كشور و فرصتي مناسب برای بازنگری نيازها و مشكلات اين بخش معرفی کرد.

کد مطلب: ۶۹۴۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، ستوان‌یکم مرتضی ابراهیمی در این یادداشت آورده است:

بیست و ششم آذر ماه روز حمل و نقل و رانندگان، روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و ساير دست‏ اندركاران و شاغلان بخش حمل و نقل كشور و فرصتي مناسب برای بازنگری نيازها و مشكلات اين بخش است.

به منظور بررسی مشكلات بخش حمل و نقل استان، باهدف همفكری، تعامل و ایجاد بستری مناسب جهت دستیابی به حمل و نقلی روان و ایمن بایستی نشست‌های مشتركی برگزار شود.

انتظار پلیس راهور از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان رانندگان حرفه‌ای در رعایت مقررات رانندگی خیلی بیشتر از سایر رانندگان است و ما این افراد را بعنوان همكار خود قلمداد می‌كنیم.

در بعضی از کشورها ، حرفه تاکسیرانی شغلی مهم و با ارزش تلقی می شود. به طور مثال در لندن، رانندگان تاکسی مجبورند پیش از گرفتن مجوز رانندگی سه سال درس خوانده و آموزش ببینند و تقریبا سه چهارم متقاضیان این حرفه نمی‌توانند آموزش را به انتها برسانند و مجوز بگیرند.

یکی از سخت‌ترین شغل‌ها ، شغل «راننده تاکسی» است که باید در تمام فصول سال از صبح تا شب در خیابان‌ها رانندگی کند و در واقع این شغل، شغلی بدون مرخصی است و سرما و گرما هم سرش نمی‌شود.

به طور قطع کار کردن در آلودگی هوا ، روزهای سرد زمستانی و داغ تابستانی، کلنجار رفتن با مسافران، روزانه به دنبال پول خرد بودن و... سخت است و به همین منظور، رانندگان تاکسی یکی از صبور‌ترین شاغلین جامعه ما به حساب می‌آیند. رعایت هنجارهای حرفه‌ای توسط رانندگان تاکسی یکی از مواردی است که مورد بررسی در میان شهروندان قرار می‌گیرد.

در شهرهای امروزی ترافیک سنگینی را شاهد هستیم . کارشناسان عوامل بسیاری را در این ترافیک سنگین دخیل می دانند. عرض کم معابر و حجم بالای خودروها که هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود، وجود خودروهای شخصی تک سرنشین، رفتار نادرست ترافیکی و عدم توجه به قوانین و عملکرد نادرست حمل و نقل عمومی از جمله مواردی است که گره ترافیک را هر روز کورتر می‌کند.

در میان ناوگان حمل و نقل عمومی، تاکسی نقش پررنگتری را در جابجایی مسافران ایفا می کند. اما متاسفانه عملکرد نادرست برخی از رانندگان تاکسی باعث شده است تا مردم از مسافربرهای شخصی بیشتر استفاده کنند که این امر باعث مشکلات بسیاری برای آنها شده است.

به طور کلی بایستی سیاست های تشویقی برای تاکسیرانی برنامه ریزی و تعیین شود تا هر راننده تاکسی موظف باشد در مسیر خودش به جابه جایی مردم بپردازد و انگیزه آنها در راستای رعایت قوانین تعیین شده از سوی سازمان تاکسیرانی که همان منشور اخلاقی و وظایف مشخص شده است افزایش پیدا نموده و عملکرد آنها ارتقاء یابد.

رانندگان تاکسی باید به این موضوع توجه نمایند که همواره در همه جا حضور داشته باشند. مردم به دنبال رفاه هستند و البته باید دغدغه مردم و رانندگان تاکسی در کنار یکدیگر دیده شود و مسئولان برای آن برنامه ریزی نمایند.

در پایان ضمن ادای احترام به خانواده عظیم ناوگان خستگی ناپذیر حمل و نقل عمومی، فرا رسیدن 26 آذر ماه، روز حمل و نقل را به همه دست اندرکاران و شاغلان این صنعت تبریک می‌گویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار