پانا گزارش میدهد/

سلامت هر کشور یکی از شاخص های توسعه یافتگی آن کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سلامت هر کشور یکی از شاخص های توسعه یافتگی آن کشور است و به هرمیزان که یک جامعه از سلامت روح وروان وجسم بیشتری برخوردار باشد آن جامعه توسعه یا فته است.

کد مطلب: ۶۹۴۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، مصطفی خزایی ضمن ارج نهادن به زحمات مراقبین سلامت در مدارس گفت: سلامت هر کشور یکی از شاخص های توسعه یافتگی آن کشور است و به هرمیزان که یک جامعه از سلامت روح وروان وجسم بیشتری برخوردار باشد آن جامعه توسعه یا فته است.وی اضافه کرد سفیران سلامت دانش آموزی فرصتی برای فرهنگسازی وتوسعه مشارکت دانش آموزان در امر سلامت هستند.
خزاعی افزود: 60هزار دانش در استان در سال تحصیلی 97-96 مجری طرح سفیران سلامت هستند که این مهم با همت و تلاش های مراقبین سلامت قطعا نتایج مثبت و مفیدی به ارمغان خواهد آورد.
وی عنوان کرد: این همایش با هدف ارتقاء وضعیت سلامت دانش آموزان و تبیین مفاهیم سلامت وتوانمندسازی دانش آموزان، ارتقاء سواد سلامت وتوسعه خودمراقبتی برگزار شد.
وی تصریح کرد: تحقق مشارکت در سلامت مستلزم همکاری و هماهنگی تمامی دستگاههای مرتبط است که این مهم در استان همدان به وضوح مشاهده می شود.
دکتر امیری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز دراین مراسم ضمن قدردانی از همکاری مستمر و موثر آموزش و پرورش در اجرای موفق طرح های حوزه ی سلامت دانش آموزی به تبیین طرح های مروج و سفیران سلامت پرداخت و از سفیران سلامت به عنوان ارکان اصلی مروجین سلامتی در مدارس یاد کرد.
عبداله جعفری، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان، اجرای طرح های سفیران سلامت، مروج سلامت،دادرس،پیشگیری از معلولیت ها،آهن یاری و سایر طرح ها در آموزش و پرورش را بسیار مهم و مثبت ارزیابی کرد.
جعفری همچنین از مراقبین سلامت به عنوان بازوان توانمند حوزه در امر ارتقای سطح سلامت و بهداشت دانش آموزان و مدارس یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه استان با کمبود مراقب سلامت تخصصی مواجه است. ولی با همت و تلاش این عزیزان و مدیریت موثر روسای آموزش و پرورش و معاونین پرورشی در ادارات تابعه باعث شده تا طرح به نحو مطلوبی اجرا شود. به طوری که استان توانسته در ارزیابی دفتر سلامت و تندرستی وزارت متبوع در اجرای چندین طرح حائز رتبه ی برتر شود.
در پایان این مراسم از معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی،مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان،مدیریت مرکز تخصصی و فوق تخصصی بعثت و مدیر کل بهزیستی استان و همچنین کارشناسان سلامت و تندرستی ادارات تابعه با اهدای لوح و هدایایی از طرف معاونت تربیت بدنی و سلامت و اداره سلامت و تندرستی قدر دانی بعمل آمد.
همایش نبض سلامت با حضور سفیران سلامت دانش آموزی و دادرسان برتر استان در محل سالن همایش های دانشگاه علم پزشکی برگزار شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار